טרקטור קטן לחקלאות מודרנית

טרקטור מטעים קטן REX3 לנדיני

שימוש בטרקטור קטן לחקלאות הופך את עבודת החקלאות בישראל וברחבי העולם לקלה ופשוטה יותר. היכולת לעשות שימוש בצמ"ה קומפקטי יותר מוכיח עצמו במשקים חקלאיים רבים ברחבי הארץ והופך את חברת "צפניק" לשחקנית מרכזית בייבוא של טרקטורים אלו לישראל.

שימוש יעיל בשטחי הגידול השונים מצריך, בחלק ניכר מהמקרים, הקמה של שטח גידול צפוף ומעובה וכזה שמצריך שימוש בטרקטור קטן וכזה המסוגל לעבור במעברים ובמבנים חקלאיים צרים. אנו ב"צפניק" שואפים לספק לחקלאים בישראל טרקטור קטן לחקלאות, כשצמ"ה זה הופך לשימושי ויעיל בשלבים רבים, דוגמת זריעה, זיבול, דישון, קציר ועוד.

המעבר בישראל לטרקטור אופני ובתוכו שילוב של טרקטורים קטנים

טרקטור מטעים לנדיני רקס 3

בישראל, עד סוף שנות ה-40 השימוש בטרקטורים לצורכי חקלאות היה באמצעות טרקטורים הנעים על גבי זחלים, כשהשימוש בהם היה מוגבל, מסורבל ואיטי.

המעבר לטרקטורים אופניים אפשר לחקלאים בארץ ישראל, באותה עת, להרחיב ולשדרג את עבודת גידולי השורה, כשהטרקטורים האופניים החדשים התאפיינו כטרקטורים גבוהים, בעלי צמיגים גדולים, מרווחי קרקע גדולים וכאלו המאפשרים להרחיב את יכולת העבודה איתם.

זיבול ודישון השדות באמצעות טרקטור קטן לחקלאות

אחד מהשלבים החשובים בתהליך הגידול כולל תהליך של זיבול ודישון הקרקע, כשתהליך זה נעשה כיום גם באמצעות טרקטורים קטנים. טיוב הקרקע נעשה באמצעות שימוש בזבל אורגני, כשזבל זה כולל, בין היתר, שימוש בזבל צאן ורפת.

בשנות ה-60 התפתח תהליך הזיבול והדישון וכזה שהפך את הטרקטור לכלי צמ"ה משמעותי ויעיל, כשהחל השימוש במדשנות Vicon מהולנד ובהמשך המעבר למדשנות צנטריפוגליות שהשכיחו בבת אחת את השימוש המסורבל של מדשנות הארגז.

שימוש במדשנות צנטריפוגליות מאפשר כיום תלייה שלהן על גבי טרקטורים בגדלים שונים, כשהמנגנון הקיים במדשנות אלו מאפשר לחקלאים דישון מדויק יותר וזאת בהתאם לצרכים השונים הקיימים באי אלו גידולים.

מלאכת דיש הדגנים באמצעות טרקטור קטן לחקלאות

טרקטור חקלאי

פעילות ענפה נוספת בה ניתן לעשות שימוש בטרקטור קטן לחקלאות היא פעילות הדישה. פעילות שמטרתה להפריד את המוץ (קשקשים עליונים ותחתונים המהווים חלק מעטיפת הפרח במשפחת הדגניים) מן הדגן.

בחקלאות המודרנית נעשה שימוש יעיל במכונות דישה, כשבשנים הראשונות אותן מכונות הופעלו באמצעות מנועי קיטור וכיום הן מופעלות באמצעות טרקטורים. מכונות אלו בעצם מבצעות "בליעה" את האלומות (אגודות שיבולים האסופות יחד) יחד עם חוטי הקשירה, כשלאחר אותה "בליעה" מתבצע תהליך הפרדת המוץ באמצעות תוף דישה ומערכות ניעור, ניפוי ומפוח.

הנעת מכונות הדישה אפשרית גם בשימוש של טרקטור קטן לחקלאות, כשלטרקטור זה נדרש גלגל הנעה ושימוש ברצועת הנעה רחבה.

טרקטור קטן לחקלאות מדגם REX 3 של חברת Landini

ב"צפניק" שמו לעצמם מטרה לספק ללקוחותיהם טרקטור קטן לחקלאות איכותי ויעיל, כשגם כאן הבחירה המושכלת כוללת דגם נוסף של החברה האיטלקית Landini, המאפשרת רכישה של דגם ה-REX 3, תוך היכולת לבחור בין טרקטור קטן עם קבינה סגורה וטרקטור קטן ללא קבינה

הקומפקטיות של ה-REX 3 הפכה אותו לטרקטור קטן המועדף על ידי חקלאים רבים באיטליה ורחבי אירופה. חלק מאותה קומפקטיות מאופיינת במכסה מנוע נמוך הנמצא בגובה של 1.25 מטרים מעל פני הקרקע ורוחב מינימלי של 1.35 מטרים. רוחב המאפשר שימוש יעיל בטרקטור בפרדסים בהן שורות העצים צפופות.

מהירותו המרבית של טרקטור ה-REX 3 היא 40 קמ"ש, מה שמאפשר לחקלאים מעבר מהיר ויעיל בין מספר משקים המרוכזים במתארי שטח רחבים, זאת תוך היכולת לנוע גם על גבי כבישים סלולים. מנוע הטרקטור כולל ארבעה צילינדרים טורבו, מצנן ומערכת הזרקת מסילה משותפת המספקת מומנט לתגובה מהירה, הן בנסיעה בשטח והן בנסיעה על גבי כביש סלול.

מעוניינים לבחון איזה טרקטור קטן לחקלאות מתאים לצרכים שלכם? מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-9533200 או בדואר האלקטרוני sales-team@czapnik.co.il.

דילוג לתוכן