מלקטת חשמלית – מהי ומהם השימושים שלה במחסן?

מלקטת הרמה חשמלית הייסטר

בתחומי תעשייה רבים קיימים מחסנים וחללי אחסון המצריכים שימוש יומיומי במספר כלים ייעודיים. אחד מהכלים בהם עושים שימוש רחב הוא כלי הדומה בעבודתו למלגזה ומוכר כמלקטת הרמה חשמלית.

שינוע של סחורה לתוך מחסני לוגיסטיקה ומתוך אותם מחסנים למחלקות השונות, מהווה אתגר מורכב ולא פשוט. הבחירה במלקטת גובה מאפשרת לצוות המפעילים במקום לבצע את עבודתם ביעילות ובבטיחות רבה.

בכתבה שלפניכם נרחיב אודות אותן מלקטות חשמליות, כשאלו מוכרות בחלק מהתעשיות במספר הגדרות שונות, דוגמת מלקטת הזמנות, מאספת הזמנות ומאספת הזמנות חשמלית.

הבחנה בין שני סוגים של מלקטות

בתחום המלקטות החשמליות ניתן לעשות הבחנה גסה בין שני סוגים עיקריים של מלקטות. המלקטת הבולטת יותר היא מלקטת גובה, כשזו מאפשרת הורדה והעמסה של ציוד במחסנים, בהם ציוד המאוחסן בגובה רב של עשרות מטרים. לצידה, ישנה מלקטת רצפה, כשזו מיועדת לעבודת הורדה והעמסה מגבהים של מספר מטרים בודדים ונמצאת יעילה יותר לשינוע של ציוד וסחורות במרחבי המחסן והתעשייה עצמה בצורה קלה, מהירה ובטוחה.

בלא מאת מתארי תעשייה, נוכל לראות שימוש בשני סוגי המלקטות החשמליות. זאת בשל הצרכים המורכבים והרחבים הקיימים בתעשיות אלו. השימוש בשני סוגי המלקטות מצריך כמובן הכשרה שונה של המפעילים, כשאלו המוכשרים לעבוד על מלקטת גובה צריכים לעבור, בין היתר, הכשרה מלאה בכל הנוגע לנושא הבטיחות של עבודה בגובה.

ההבחנה בין מלקטת חשמלית ומלגזה

אנשי מקצוע רבים בתעשייה נדרשים לעשות הבחנה, בעצם, בין מלקטות חשמליות ומלגזות. מצד אחד, ניתן להגדיר, בצורה רחבה וגסה, את אותן מלקטות חשמליות כסוג של מלגזה, כשמנגד ניתן להצביע על מספר הבדלים בין שני הכלים.

ייחודה של המלקטת החשמלית, לעומת המלגזות הקיימות כיום בשוק, בא לידי ביטוי במספר מאפיינים ייחודיים. אלו כוללים בין היתר, את המלקטות החשמליות ככלים בעלי גובה גלגלים נמוך במיוחד, מה שמעניק להם יציבות ויכולות עבירות ותמרון גבוהים במחסנים צפופים וקטנים.

כיום, בשוק המלגזות ניתן לבחור במלגזות חשמליות, כשאותן מלקטות עובדות גם הן באמצעות סוללה חשמלית נטענת. אותם כלים חשמליים, מאפשרים למפעילים לבצע את עבודתם על גבי המלקטות החשמליות בצורה קלה ויעילה, לאורך שעות רבות ולהנות מכלי עבודה הדורש הטענה בסוף כל יום עבודה.

הצורך הרחב בתעשיות רבות במלקטת חשמלית לגובה

הזכרנו קודם בכתבה, את הצורך הרחב של מלקטות חשמליות המיועדות להעמסה והורדה של ציוד בגבהים של עשרות מטרים.

הצורך הגובר בשימוש במלקטות אלו בשנים האחרונות התרחב, למול החלטתן של תעשיות רבות בבנייה של מחסנים הבנויים לגובה רב וזאת למול הרצון לבנות את אותם מחסנים על גבי שטח מצומצם ואף למול העובדה כי בשוק גלובלי ופתוח, המאפשר רכישה של מוצרים באופן מקוון ונוח, שואפות תעשיות רבות להחזיק מלאי רחב ומגוון של מוצרים שאותם הם רוצים לספק למספר רחב של שווקים ברחבי העולם.

סיבות אלו מצריכות בעצם שימוש במחסנים גבוהים, שבהם ניתן לבצע אחסון של סחורה רבה ומכאן הצורך בכלי שיוכל ללקט ולהעמיס בקלות את הציוד המאוחסן בגבהים שונים. 

בהתאם לכך, הופכות המלקטות החשמליות בגובה לכלים הכרחיים באותם מחסנים, כשהעבודה עליהם יומיומית וממושכת, כשלא פעם היא מייתרת כמעט לגמרי את הצורך במלגזות. כיום, בהקמה של מחסנים במרחבי תעשייה חדשים, בניית המחסנים הלוגיסטיים נעשית מתוך מחשבה ורצון לניצול מרבי של שטח המחסן, מה שמחזק את הצורך בכלים אלו גם בעתיד.

היוועצו עם אנשי מקצוע בנוגע לרכישה של מלקטות

גם כאן, אנו בצ'פניק ממליצים לקניינים בתחומי התעשייה לבצע רכישה של כלים אלו בהתאם לצרכי התעשייה שלהם, תוך שימוש נבון באנשי מקצוע המכירים את אותם כלים מקרוב וידעו להצביע עבורם על מלקטות חשמליות בעלות מאפיינים פיזיים הנכונים להם.

דילוג לתוכן