בחירת מעמיס טלסקופי לעבודות העמסה, שינוע, חפירה והרמה: מדריך מקיף

מעמיס טלסקופי מניטו

אחד מכלי הצמ"ה המרכזיים בתעשיות רבות הם המעמיסים הטלסקופיים. מדובר בכלים רב תכליתיים המשמשים לעבודות העמסה, שינוע, חפירה והרמה. בכתבה שלפניכם נעמיק אודות כלים אלו, כשהמידע בכתבה יוכל לשמש אתכם כמדריך שיאפשר לכם לרכוש מעמיס טלסקופי המותאם לצרכים שלכם.

כיום, ניתן להצביע על מספר חברות בינלאומיות בולטות המתמחות בייצור של מעמיסים טלסקופיים. ב"צ'פניק" תוכלו ליהנות מרכישת מעמיסים טלסקופיים של המותג הצרפתי "מניטו". שאיפתן של אותן חברות הוא בייצור של מעמיסים טלסקופיים בעלי יכולות משופרות, כשאלו באות לידי ביטוי, בין היתר, ביצירת מעמיסים בעלי מומנט גבוה יותר, בשדרוג מפוחי האוויר, בחיסכון בדלק וביצירת בלמים יעילים.

contact button

שינוע באמצעות מעמיסים טלסקופיים

שימוש במעמיסים טלסקופיים בפרויקטים רבים נעשה גם בעבר צרכי שינוע, כשלא פעם אותם מעמיסים משמשים בעצם בתפקיד של מלגזות. המעמיסים הטלסקופיים מאפשרים שינוע של משאות כבדים ומורכבים מנקודה לנקודה במרחבי עבודה השונים, כשהם הכלים היחידים המאפשרים העברת משאות אלו.

בשוק המעמיסים הטלסקופיים ניתן להתרשם ממגוון רחב של מעמיסים בעלי יכולת שינוע להם כוח סוס שונה, כשהוא זה המשפיע באופן בולט על יכולת הנשיאה של כל כלי. רוחב המעמיס הטלסקופי מהווה מאפיין נוסף המשפיע על יכולת הנשיאה שלו, כשאפקט הרוחב משפיע על מרכז הכובד של הכלי. ניתן לסווג את רוחב המעמיסים לשתי מידות עיקריות – מעמיסים טלסקופיים ברוחב של שני מטרים ואחרים המגיעים לרוחב מירבי של 2.30 מטרים.

הרמה באמצעות מעמיסים טלסקופיים

יכולת ההרמה של כל מעמיס טלסקופי מושפעת כמובן מהזרוע הטלסקופית שבו ומיכולת הרדיוס שלה. גם כאן, ניתן להתרשם ממספר רחב של מעמיסים המאופיינים בזרועות טלסקופיות בעלות טווח יכולות משתנה.

נכון להיום, ישנם מעמיסים טלסקופיים בעלי זרוע טלסקופית המגיעה לגובה בניין בן חמש קומות. לצד אורכה של הזרוע הטלסקופית, על הקניינים בתעשיות השונות לבחון מהו המשקל המירבי שאותה זרוע מסוגלת לשאת, כשישנם מעמיסים להם זרוע המסוגלת להעמיס עד 2.5 טונות, כשאחרים בעלי זרוע לה יכולת העמסה מרבית של ארבעה טונות.

חפירה באמצעות מעמיסים טלסקופיים

גם לצרכי חפירה שונים, מהווה המעמיס הטלסקופי כלי יעיל שבו עושים שימוש תדיר. במשקים חקלאיים רבים למשל, ניתן להגיע עם המעמיס הטלסקופי לשטחים קשים ומאתגרים בעבור חפירה לעומק, בעת בנייה של תשתיות שונות למשק ובהכנת הקרקע לשתילה.

שימוש במעמיסים טלסקופיים ככלי צמ"ה לחפירה ניתן לראות גם בפרויקטים רחבים ומאתגרים של הנחת תשתיות מים וחשמל, לבטח כשיש צורך ליצור חפירה עמוקה לתשתיות אלו בשטחים תלולים ומאתגרים.

הזרוע הטלסקופית החזקה וכובד המשקל של כלים אלו מאפשר, במצבים רבים, לבצע חפירה בנקודות שאינן מאפשרות למעמיס הטלסקופי להתקרב למרחק קצר מהנקודה בה יש צורך לחפור. באמצעות כלי חזק ומפעיל מיומן, ניתן לבצע עבודות חפירה מורכבות ומאתגרות וזאת מבלי להתפשר על אופן החפירה ועומקה.

מעמיסים טלסקופיים גם במתארים צפופים ומורכבים

רבים בתעשיות השונות נוטים לחשוב כי השימוש במעמיסים טלסקופיים שמור למרחבי תעשייה ולפרויקטים הנעשית במתארים רחבים ופתוחים, כשלכלים אלו יכולת עבירות מוגבלת, גם בגלל גודלם המסיבי.

חברות העוסקות בייצור מעמיסים אלו, עמלו בשנים האחרונות על מעמיסים להם יכולת עבירות גבוהה יותר, כשזו שופרה גם באמצעות שדרוג מצבי ההיגוי של אותם כלים. במעמיסים טלסקופיים חדישים יותר, נהנים המפעילים משלושה מצבי היגוי.

היגוי שני גלגלים מאפשר למפעילים לנוע עם המעמיסים במהירות גבוהה על גבי דרכים ישרות וכבישים. היגוי ארבעה גלגלים משמש את המפעילים לעבודה בחללים צרים ודחוקים, כשההיגוי הנוסף המוכר כהיגוי צידוד, מהווה היגוי המאפשר תמרון בסמוך לקירות ומבנים.

דילוג לתוכן