השוואת צריכת דלק במלגזות דיזל מול מלגזות חשמליות: מדריך 2025

מלגזות דיזל נותרות כלי עבודה עיקרי בתעשיות רבות גם ב- 2025 , בעיקר בסביבות חיצוניות ועבודה תובענית. מנועי דיזל עוצמתיים (למשל של יאנמר או קובוטה) מאפשרים להרים משקלים כבדים ולבצע עבודה רציפה במשקלים גבוהים. במדריך זה נבחן את צריכת הדלק של מלגזות דיזל במגוון דגמים עיקריים ומה הערך הכלכלי במעבר למלגזה חשמלית או גז (גפ״מ). נדגיש גם מגמות טכנולוגיות עדכניות (תקן Stage V, מערכות הזרקת דלק מתקדמות) ונציג כלים לקבלת החלטה מושכלת בעבור עסקים קטנים ומפעילים מקצועיים.

במלגזת דיזל המיועדת למשימות כבדות, הפועלת לשינוע בשטחים פתוחים, צריכת הדלק אמנם גבוהה – אך היא מספקת עוצמה רבה וביצועים אמינים גם בתנאי שטח מאתגרים ותנאי מזג האוויר קשים.

מלגזות דיזל

מלגזות דיזל בדוד צ'פניק ובניו

גורמים המשפיעים על צריכת הדלק במלגזת דיזל כוללים:

צריכת הדלק של מלגזת דיזל מושפעת ממספר רב של פרמטרים בזמן העבודה:

  • עומס ודרגת קושי: ככל שהמטען כבד יותר או שנדרש להרים אותו לגובה רב יותר, המנוע עובד בעומס גבוה יותר וצריכת הדלק עולה בהתאם.
  • פרופיל העבודה: נסיעות למרחקים ארוכים או עבודה בקצב אינטנסיבי יגדילו את צריכת הדלק, בעוד שעבודות תמרון בסביבה מצומצמת נוטות להיות חסכוניות יותר.
  • מצב ותחזוקה: מסננים סתומים, שמן מנוע ישן או תקלות במערכת ההזרקה עלולים להגדיל משמעותית את צריכת הדלק. תחזוקה מונעת וניקוי קבוע של המסננים מבטיחים פעולה יעילה וחסכונית יותר.
  • טכנולוגיית המנוע: מנועים מתקדמים עם מנגנוני ניהול דלק (Injection) וטורבו מתמשכים (VTG) יעילים יותר. תקן פליטה מחמיר (Stage V) מחייב הזרקה נקייה וחסכון באנרגיה.

מדידת צריכת הדלק מתבצעת לפי מחזורי בדיקה סטנדרטיים (VDI), אך בפועל תנאי השטח והעומס משפיעים הרבה יותר מהנתונים המעבדתיים. כדי להעריך נכון את ההוצאות, חשוב להתחשב בזמן העבודה היומי הממוצע ובמחיר הסולר בשוק.

צריכת דלק טיפוסית לפי קטגוריות מלגזות דיזל

צריכת הדלק משתנה באופן משמעותי בהתאם לקטגוריית המלגזה וכושר ההרמה שלה:

  • מלגזות קטנות (1.5- 3 טון) לדוגמה H1.6–2.0A צריכת דלק ממוצעת היא בסביבות 2-3 ליטר לשעה בעת עבודה רגילה.
  • מלגזות בינוניות (4 – 5.5 טון) – לדוגמה H4.0–5.5FT בדרך כלל צורכות כ 5-7 ליטרים לשעה. דגמים מתקדמים בעלי תמסורות חדישות עשויים להתקרב לתחתית טווח זה.
  • מלגזות כבדות (6 – 9 טון) לדוגמה H6.0–7.0FT H8.0–9.0FT צריכת הדלק גבוהה יותר, בסביבות 712  ליטר לשעה בהתאם למנוע  קובוטה מול GM ולדרישות העבודה.

יש לשים לב שצריכה זו מחושבת תחת עומס עבודה סטנדרטי (למשל מחזור VDI); בעבודה מאומצת ללא הפסקה, המנוע עשוי לצרוך יותר. טווחי הצריכה המוצגים הם ממוצעים; כל משאית דיזל מוגדרת על פי נתונים טכניים של היצרן במצבי בדיקה מוסכמים.

השוואת עלויות תפעול: דיזל לעומת חשמל וגפ״מ

כאשר בוחנים את הכדאיות הכלכלית של רכישת מלגזה, חשוב להסתכל לא רק על מחיר הרכישה הראשוני, אלא גם על עלויות התפעול והתחזוקה לאורך זמן. כאן מתגלה ההבדל בין שלוש הטכנולוגיות המרכזיות : דיזל, חשמל וגפ״מ.

  • דיזל: מנועי דיזל מצטיינים בעוצמה גבוהה, יכולת עבודה רציפה ומוכחת גם בתנאי שטח קשים. עם זאת, הם דורשים תחזוקה שוטפת אינטנסיבית יותר כגון החלפות שמן, מסננים ובלאי מכאני גבוה יחסית. המשמעות היא הוצאות תחזוקה תדירות יותר, אך גם אורך חיים מרשים כשמתחזקים נכון.
  • חשמל: המלגזות החשמליות נהנות מעלויות תחזוקה נמוכות בהרבה – אין צורך בשמן מנוע, מסנני אוויר או פליטת מזהמים. מצד שני, יש לקחת בחשבון עלויות תשתית (עמדות טעינה, תכנון מערכות חשמל תעשייתיות) וכן את העובדה שסוללות מצריכות תחזוקה ייעודית ולעיתים החלפה יקרה לאחר מספר שנות עבודה.
  • גפ״מ (LPG) : הפתרון הזה מהווה סוג של "ביניים"מנועי גפ״מ נקיים ושקטים יותר מדיזל, נוחים לעבודה גם בסביבות סגורות, והתחזוקה שלהם פשוטה יחסית. עם זאת, הם עדיין מבוססי בעירה ולכן דורשים טיפול תקופתי, אם כי לרוב פחות מורכב מאשר בדיזל.

בשורה התחתונה, ההחלטה אינה תלויה רק במחירי האנרגיה המשתנים, אלא באופי העבודה בפועל:

  • בעבודות אינטנסיביות בחוץ – דיזל הוא לרוב הבחירה האמינה והחזקה ביותר.
  • בעבודות בתוך מחסנים או בסביבות סגורות – החשמל והגפ״מ מציעים יתרונות משמעותיים של שקט, פליטות נמוכות וחיסכון תפעולי.
  • לעסקים קטנים ובינוניים – כדאי להתמקד בשאלה איזו טכנולוגיה תדרוש פחות הוצאות נלוות לאורך השנים, ולא רק בעלות המיידית של "מילוי מיכל" או טעינה.

יתרונות וחסרונות עיקריים: דיזל מול חשמל מול גפ״מ

  • מלגזת דיזל – מתאימה במיוחד לעומסים כבדים, עבודה בשטח חיצוני ואינטנסיבית. כוח המנוע גבוה, ניתן לעבוד שעות רצופות ללא עצירה (כל עוד יש דלק), וגלגלים גדולים מאפשרים תמרון בשטח לא חלק. חיסרונה העיקרי הוא צורת הפעולה: פליטת פיח וגזים רעילים שמחייבת סביבה מאווררת וקירור המנוע. כמו כן, הרעש והוויברציות גבוהים יותר.
  • מלגזה חשמלית –  אידיאלית לעבודות פנימיות (מחסנים, קווי ייצור) הודות לאפס פליטות, רעש נמוך ועלויות אנרגיה נמוכות. יכולת התאוצה והניהול של העומס מדויקת מאוד. חסרונותיה: צירוף לוחות זמנים לטעינה בין משמרות (או צורך בסוללה חלופית לתפעול רב-משמרתי), משקל הילה כבד של הסוללה, ועלות רכישה גבוהה יחסית.
  • מלגזה מונעת בגפ״מ (LPG) – שוקלת בין הביניים: נקייה יחסית (פליטת כמות CO נמוכה יותר מדיזל אך עדיין דורשת אוורור), רגועה יותר ונקייה יותר מאשר דיזל, ונטולת באטמוספירה הפנימית של הגלל. ניתן להחליף צילינדר גז במהירות. חסרונותיה פחות משמעותיים מדיזל, אך עדיין קיימים (פליטת CO, עלות תחזוקה נמוכה במעט מקודמת הדיזל אך גבוהה מהחשמל).

במונחי חיסכון ישיר, למלגזה חשמלית יש יתרון ברור: למרות ההשקעה הראשונית הגבוהה יותר, החיסכון בהוצאות אנרגיה לאורך השנים יכול לאזן ואף להצדיק את ההפרש במחיר. לעומת זאת, מלגזת דיזל משתלמת בעיקר בסביבות תובעניות – למשל כאשר אין גישה נוחה לחשמל, או כשנדרש רצף עבודה אינטנסיבי ללא הפסקות טעינה.

מגמות טכנולוגיות ותקנות סביבתיות

בשנת 2025 מנועי הדיזל במלגזות מתקדמים יותר מאי פעם, ועומדים בתקני הפליטה המחמירים ביותר, בהם תקן Stage V האירופי. מערכות מתקדמות כמו סינון חלקיקים (DPF) והזרקה קטליטית (SCR) מצליחות להפחית באופן משמעותי את רמות המזהמים, תוך שמירה על עוצמת מנוע גבוהה. בנוסף, מערכות ניהול חכמות כמו Auto-Idle, שמכבות את המנוע בזמן עמידה קצרה, מסייעות לצמצום ניכר בצריכת הדלק.

במקביל, נרשמות קפיצות דרך גם בעולם החשמל: סוללות ליתיום-יון הפכו לסטנדרט במלגזות רבות, ומציעות טעינה מהירה, חיי סוללה ארוכים יותר ותפעול כמעט ללא תחזוקה. לצד זאת, מערכות Fleet Management מתקדמות וכלי עזר אוטומטיים, למשל מערכת היציבות DSS של HYSTER – מאפשרים שליטה טובה יותר בצי, חיסכון באנרגיה ושיפור בבטיחות ובפרודוקטיביות.

מבחינת רגולציה, המגמה העולמית היא לכיוון הפחתת פליטות ואף מעבר הדרגתי לכלים נטולי פליטות לחלוטין, למשל דרישה לכלים חשמליים באזורים עירוניים או הפסקת ייצור מנועי דיזל קלים בעתיד הקרוב. בישראל, לעומת זאת, הדגש נכון להיום מושם בעיקר על חיסכון באנרגיה ובטיחות תפעולית. לכן מלגזות דיזל עדיין מהוות פתרון מרכזי, במיוחד כאשר העבודה מתבצעת במתחמים פתוחים עם אוורור מספק.

בחירת כלי השינוע לפי צורך

לבסוף, יש להתאים את בחירת המלגזה לפרופיל העסקי והשימוש הצפוי. ניתן לציין כללי אצבע:

– לעסקים קטנים או מחסנים סגורים שפעילותם מתרחשת תחת קורת גג, יש עדיפות למלגזות חשמליות (או בגפ״מ) בגלל עלויות תפעול נמוכות ורמת זיהום אפסית. עלות האנרגיה לחשמל נמוכה במיוחד והיא מתורגמת ישירות לחיסכון כספי אדיר.

– באזורים פתוחים ומשימות כבדות,  למשל בניין, בנייה, עבודות שינוע גלוי, מלגזת דיזל לעיתים משתלמת יותר. הרכישה עלולה להיות זולה יותר מדגמים תחרותיים שונים, והעוצמה הבלתי נדלית משמרת פרודוקטיביות גבוהות.

שימושים מעורבים (קרוס-אובר): כשנדרשת גמישות, מלגזת גפ״מ מהווה פתרון ביניים: מצד אחד היא מאפשרת החלפת מיכל גז מהירה ונוחה, ומצד שני פועלת באופן נקי ושקט יותר בהשוואה לדיזל.

בפועל, כדאי לבחון את עלות הבעלות הכוללת (TCO) הכוללת את מחיר הרכישה, צריכת הדלק, התחזוקה וההשבתות לצורכי תיקון. עבור חברות קטנות הפועלות במשמרות קצרות ואינן נדרשות להרמות כבדות במיוחד, מלגזה חשמלית יכולה להחזיר את ההשקעה הראשונית ואף לחסוך משמעותית לאורך זמן. לעומת זאת, בעסקים גדולים יותר או בסביבות עבודה תובעניות, יש היגיון רב בהמשך שימוש בצי דיזל איכותי.

בסופו של דבר, ההתאמה תלויה בתכנון העבודה: מספר שעות ההפעלה ביום, תנאי השטח והתקציב המיועד לתחזוקה ושירות. רק שילוב כל הגורמים הללו מאפשר לייצר חיסכון ישיר ומשמעותי בעלויות האנרגיה לאורך זמן. מגמות עדכניות כמו שילוב מערכות לניטור צריכת דלק ומערכי טעינה מתקדמים, מעידות שגם יצרני המלגזות עצמם מבינים שחיסכון באנרגיה הוא יעד מרכזי בעולם השינוע של 2025.

מתכנן לרכוש מלגזה חדשה? מתלבט בין דיזל, חשמל או גפ״מ? צוות המומחים של דוד צפניק ובניו ישמח ללוות אותך בבחירת הדגם המתאים ביותר לצרכים שלך – באופן מקצועי, אישי וללא התחייבות.

 

מחירי מלגזות דיזל בישראל ב-2025: ממה מושפע המחיר ואיך לקבל את התמורה הטובה ביותר?

שוק כלי הצמ"ה בישראל מציע לתעשיות רבות מגוון רחב של כלי צמ"ה אמינים ומסיביים. אחד הכלים שעדיין בשימוש נרחב, גם בשנת 2025, הוא מלגזות הדיזל, המציעות יכולות הרמה וקיבולת גבוהות בהשוואה לכלי צמ"ה אחרים.

אנו בצ'פניק מודעים לכך שעם כניסת המלגזות החשמליות לתעשיות רבות, עדיין קיים צורך ומקום למלגזות דיזל. עובדה זו מתבטאת במחקר שוק שפורסם במרץ 2025 באתר verifiedmarketreports.com המעיד כי הכנסות שוק מלגזות הדיזל לשנת 2024 הוערכו ב-15.2 מיליארד דולר והן צפויות להגיע ל-23.5 מיליארד דולר עד 2033, עם צמיחה שנתית ממוצעת (CAGR) של 5.2% בין השנים 2026 ל-2033.

מחירי מלגזות דיזל בישראל

בכתבה שלפניכם נציג קריטריונים מרכזיים המשפיעים על מחירה של מלגזת דיזל, כשתשומת לב לאותם קריטריונים, תאפשר לכם לרכוש מלגזות דיזל מהימנות וחזקות בהתאם לצרכים והתקציב שברשותכם.

ביצועי המלגזה והמפרט הטכני שלה

בתחום כלי הרכב, ובפרט בכלי הצמ"ה, למפרט הטכני של הכלים יש משמעות רבה בכל הנוגע למחיר. בבחינת המפרט הטכני של מלגזות דיזל, קניינים בתעשיות רבות בוחנים תחילה את כושר ההרמה וגובה ההרמה של המלגזות.

באופן טבעי, ככל שכושר ההרמה וגובה ההרמה של מלגזת הדיזל גבוהים יותר, כך מחירה יהיה גבוה יותר. מלגזות עם כושר וגובה הרמה גבוהים מיוצרות מחומרי גלם חזקים ומסיביים יותר, הדורשים מהיצרניות פיתוח הנדסי מורכב יותר, מה שמסביר את העלות הגבוהה יותר בהשוואה למלגזות דיזל עם כושר וגובה הרמה נמוכים יותר.

לצד נתוני המפרט הטכני הנוגעים לכושר וגובה ההרמה של מלגזת הדיזל, קיימים מספר קריטריונים נוספים אותם בוחנים קניינים. אלו כוללים בחינה של המבנה האנכי של המלגזה, כאשר ההבחנה נעשית בין תורן דו-מסטי לתורן תלת-מסטי. מאפיינים נוספים כוללים את המהירות המרבית של המלגזה (בזמן העמסה מרבית ובחינת המהירות ללא סחורה), רדיוס סיבוב במקום ועוד.

חברת הייצור של מלגזת הדיזל

למוניטין של חברת הייצור יש ערך משמעותי, המשפיע על מחירן של מלגזות דיזל. אנו בצ'פניק בחרנו להציע לכלל לקוחותינו חמישה דגמים של מלגזות דיזל מאחת מהיצרניות האמריקאיות המובילות בעולם– Hyster.

מלגזות דיזל מבית Hyster המוצעות אצלנו למכירה

המוניטין של חברת הייצור משחק, כאמור, תפקיד חשוב ומשמעותי בקביעת המחיר. חברות מובילות, כמו Hyster, לא מציעות רק כלים איכותיים אלא מערך רחב של שירות ותמיכה מקצועי שנותן מענה לכל צרכן בישראל.

אנו בצ'פניק מספקים ללקוחותינו, שבחרו בכלים שלHyster , זמינות לכל בעיה או שאלה הנוגעת לאותם כלים, וכן שירות אספקה של חלקי חילוף מקוריים וידע מקצועי רחב, כשאלו מהווים גורמים משמעותיים להפחתת עלויות התפעול והתיקון ובמזעור זמני ההשבתה של הכלים.

אותה מעטפת מקצועית רחבה של יצרנים מובילים מקבלת ביטוי, בין היתר, במחיר הסופי של מלגזות הדיזל המוצעות למכירה בישראל וברחבי העולם.

חידושים טכנולוגיים הכוללים, בין היתר, תכונות בטיחות

תעשיות רבות בישראל הבוחרות לרכוש מלגזת דיזל שואפות לרכוש מלגזה הכוללת חידושים טכנולוגיים רבים, ביניהם תכונות בטיחותיות. הוספת חידושים אלו מובילה, באופן טבעי, להשפעה על המחיר הסופי של מלגזות הדיזל.

כיום ניתן ליהנות ממלגזות דיזל חדישות המצוידות במנועים עוצמתיים המשלבים מערכות דלק מתקדמות וטכנולוגיות להפחתת פליטת מזהמים, כשאלו עומדות בתקנים בינלאומיים מחמירים. במלגזות דיזל אלו תמצאו גם מערכות סינון מתקדמות המטפלות בחומרי הפליטה במהלך העבודה ומפחיתות את הצורך בתחזוקה תדירה של מערכות הפליטה. חידושים אלו משפרים את היעילות הסביבתית והתפעולית של המלגזה, אך משפיעים באופן מהותי על מחירה הסופי.

הוצאות רגולטוריות בישראל ברכישה של מלגזת דיזל

גורם נוסף המשפיע על המחיר הסופי של מלגזות הדיזל הנמכרות בישראל הוא ההוצאות הרגולטוריות הקיימות בארץ.

קניינים בתעשייה בישראל צריכים לקחת בחשבון כי יבוא מלגזות כולל תשלום מיסים, מע"מ, מס קנייה ומכס, כאשר גובה המיסים נקבע בהתאם לערך הסחורה המיובאת, בנוסף לתשלום דמי משלוח לישראל ותשלומי ביטוח שונים.

למה מלגזת הדיזל שלך כבר לא מתאימה לצרכים של העסק?

לצד היתרונות הייחודיים של מלגזות דיזל גם היום, לצד המלגזות החשמליות, קיימות מסגרות תעשייה ועסקים שבהן השימוש באותה מלגזה כבר אינו מתאים ורלוונטי, ודורש מהלך של החלפתה במלגזות חשמליות חדשות.

אנו בצ'פניק מודעים למהפכת כלי הרכב וכלי הצמ"ה החשמליים המתרחשת בשנים האחרונות. כניסת כלים אלו מייתרת בחלק מהמסגרות והעסקים גם את השימוש במלגזות דיזל, שהיו בעבר כלי עבודה מרכזי במסגרות תעשייה ועסקים רבים בישראל, וזאת למרות מספר חסרונות ובעיות נלוות.

הבדלים בין מלגזת דיזל למלגזה חשמלית

תקלות חוזרות

מקבץ רחב של תקלות במלגזות דיזל קשורות למנוע של כלי צמ"ה זה. לאור העובדה שמדובר בכלי כבד שעובד בעסקים רבים סביב השעון, הדבר עלול להוביל לתקלות חוזרות הנוגעות למנוע.

אחת מהתקלות המרכזיות נוגעת לקושי בהנעת הכלי, כאשר חלק מהסיבות לכך נובעות ממצבר חלש, בעיות במערכת הדלק של הכלי, כגון פילטר דלק סתום או סטרטר פגום של המנוע עצמו.

בנוסף לכך, במלגזות דיזל ניתקל לא פעם גם בהתחממות יתר של המנוע, מה שעלול להגביל באופן משמעותי את היקף העבודה של הכלי. התחממות יתר זו עלולה לנבוע מבעיה במערכת הקירור של הכלי, כגון רדיאטור תקול או סתום, או מחסור בנוזל קירור.

מלגזת דיזל הייסטר

תקלה נוספת וייחודית למלגזות דיזל היא האצה פתאומית ובלתי נשלטת של הכלי. תופעה זו, המוכרת כ"בריחת מנוע"  (Engine Runaway)עלולה להתרחש בשל כשל במערכת הוויסות של המנוע. במקרים אלו, מהירות המנוע עולה ללא יכולת שליטה מצד המפעיל, מה שמוביל להאצה עד לקריסה מוחלטת של המנוע.

הסיבה לתקלה זו דווקא במלגזות דיזל נובעת מהעובדה שבמרבית מנועי הדיזל קיימת מערכת וויסות בשם "גאוורנור". מערכת זו אחראית לשליטה על כמות הדלק המוזרקת למנוע ובכך לדאוג לוויסות מהירות הסל"ד (סיבובים לדקה) שלו.

צריכת דלק גבוהה

אחת הסוגיות המרכזיות המובילות מסגרות ועסקים רבים לזנוח את מלגזות הדיזל נוגעת לצריכת הדלק הגבוהה של כלים אלו. העובדה כי עלויות הדלק עולות מדי שנה, לצד האפשרות לרכוש כיום מלגזות חשמליות מסיביות המסוגלות להחליף את מלגזות הדיזל, מובילה רבים לבצע מעבר למלגזות חשמליות, כשהסיבה המרכזית היא צריכת הדלק הגבוהה.

העובדה שמדובר במלגזות גדולות וכבדות מהווה גורם מרכזי לצריכת דלק גבוהה, כשהמנוע משקיע אנרגיה רבה יותר, מה שמתבטא בסופו של דבר בצריכת דלק גבוהה כמעט בכל פעולה.

במסגרות שבהן נדרש ממלגזות הדיזל לעבור מרחקי נסיעה ארוכים יחסית, במיוחד בעת העברת מטענים כבדים, ובעובדה שמלגזות דיזל רבות מיועדות לפעול במרחבי עבודה רחבים שאינם מקורים, נגרמת עבודה מאומצת של המנוע והמערכת ההידראולית בכלים אלו, מה שמוסיף לצריכת הדלק הגבוהה.

לצד כל אלו, ניתן לראות בשנים האחרונות תופעה של מעבר מבוקר והדרגתי של מסגרות תעשייה ועסקים ממלגזות דיזל למלגזות חשמליות. המעבר המדורג מתבצע במקביל לתחזוקה רפויה ולקויה של מלגזות הדיזל. תחזוקה לקויה זו מובילה לשימוש במלגזות דיזל עם פילטרים סתומים, המגבילים את זרימת האוויר למנוע, אי החלפה בזמן של שמן מנוע ושמן הידראולי, ואף מקרים בהם לחץ האוויר בצמיגי הכלי אינו תקין.

מסננים סתומים

 

תחזוקה לקויה זו, בישורת האחרונה לפני החלפת הכלים, מגבירה עוד יותר את צריכת הדלק של המלגזות, שצריכתן בעת תחזוקה תקינה כבר גבוהה מלכתחילה.

בעיות פליטה ורעש

המודעות הרבה הקיימת לסביבת עבודה נקייה ובטוחה לעובדים, שבה יש להבטיח חללים נקיים מחומרים הפוגעים באיכות האוויר, מהווה היבט חשוב ומשמעותי המוביל להחלפה וויתור על מלגזות דיזל.

גורמים להחלפת מלגזת דיזל

 

מחקרים לאורך השנים הראו כי מנועי דיזל פולטים מספר מזהמים המסוכנים לבריאות המפעילים והעובדים. אחד המזהמים הללו הוא חלקיקי הדיזל DPM  Diesel Particulate Matter. מדובר בחלקיקים מיקרוסקופיים מוצקים הנפלטים בתהליך שריפת הדלק, הכוללים פיח, סולפטים ותרכובות אורגניות שונות, העלולים לגרום לסרטן, לבעיות נשימה כגון אסתמה וברונכיטיס, לבעיות נוירולוגיות ואף למחלות לב וכלי דם.

לצד בעיות הפליטה, מלגזות הדיזל נחשבות לכלים רועשים ברמה גבוהה, וחשיפה ממושכת לרעש זה עלולה להוביל בסופו של דבר לפגיעה בלתי הפיכה בשמיעה של המפעילים והעובדים.

מעוניינים לבחון האם העסק שלכם זקוק למעבר ממלגזות דיזל למלגזות חדשות? נשמח שתיצרו איתנו קשר עוד היום כדי לבחון יחד אילו מלגזות יתאימו לצרכים שלכם, תוך התמקדות בצרכי העסק, בטיחות העובדים ובריאותם.

 

כושר ההרמה של מלגזות דיזל

אחד מהפרמטרים המרכזיים הנלקחים בחשבון בעת רכישה של מלגזות נוגע לכושר ההרמה שלהן. גם כיום, מהוות מלגזות הדיזל את המלגזות המאופיינות בכושר הרמה גדול לעומת מלגזות אחרות. .

בצ'פניק מהוות מלגזות הדיזל את אחת מסדרות המוצרים העיקריים. בשנים האחרונות, נהנים לקוחותינו ממלגזות דיזל חזקות של המותג הבינלאומי Hyster, כשלאותן מלגזות כושר הרמה הנע מ-1.6 טון ועד מלגזות בעלות כושר הרמה מרבי של 9 טון.

האתגר המרכזי של מלגזות

האתגר המרכזי של מלגזות רבות הוא בשינוע של ציוד רב במרחבי תעשייה שונים. מטרת אותן תעשיות היא ששינוע הציוד ייעשה בצורה בטוחה, מהירה ויעילה, כשאחד המאפיינים הנלקחים בחשבון נוגעים לכושר ההרמה המרבי של המלגזה.

חשוב לזכור, כי העבודה עם המלגזות מתבצעת באופן יומיומי לאורך שעות עבודה רבות. הדבר מצריך בחירה במלגזות אמינות, חזקות ומסיביות, כשמלגזות הדיזל הן עדיין אלו המאופיינות ככאלו.

מלגזת דיזל שדה ראייה

ייחודיות כושר ההרמה של מלגזות דיזל

כיום, שוק המלגזות מציע לתעשיות רבות חלופה אקולוגית וירוקה יותר בדמות מלגזות חשמליות. אין ספק כי כניסה של מלגזות אלו בהחלט מטיבה עם תעשיות רבות בישראל ובחו"ל.

על אף המודרניות הקיימת באותן מלגזות חשמליות ויתרונותיהן היחסיים לעומת מלגזות הדיזל, נחשבות מלגזות הדיזל לעמידות וחזקות יותר, כשאלו מסוגלות לשנע ולהרים ציוד במשקלים גדולים יותר באופן משמעותי.

לצד כושר ההרמה הגבוה של מלגזות דיזל, אלו נחשבות למלגזות להן מספר יתרונות יחסיים נוספים שחשוב להכיר. למלגזות הדיזל טווח תנועה רחב יותר, יכולת תנועה במשטחים בעיתיים (דוגמת קרקע בוצית או סלעית) ובאבזורן בכלי עזר נוספים, כשחלק מאותם כלי עזר אף מגדילים את כושר ההרמה שלהן.

התחשבות במרכז הכובד של המלגזה לכושר ההרמה שלה

אלו העוסקים בתכנון של מרחבי תעשייה ומחסנים בהם ייעשה שימוש בהמשך במלגזות דיזל לשינוע והעמסה של משקלים כבדים, לוקחים בחשבון ומחשבים את כושר ההרמה של המלגזות בהתאם למרכז הכובד של המלגזה.

יציבות של מלגזת דיזל

מרכז הכובד של המלגזות נקבע בהתאם למרחק האופקי מהפנים המרכזיות של המלגזות למרכז הכובד של המטען אותו הם משנעים או מרימים. קציני בטיחות בתעשיות מודעים לעובדה כי ככל שמרכז הכובד רחוק יותר מהפנים המרכזיות של המלגזה, כך כובד המשקל שהיא יכולה להעמיס קטן.

מכאן, בחישוב כושר ההרמה של מלגזות הדיזל, חשוב לקחת בחשבון את המרחק האופקי של הציוד בכל שלב של העמסה ופריקה. במקרים ובהם מרכז הכובד מתרחק מחזית המלגזה באופן משמעותי, בשל צורת האחסון הקיימת בתעשיות מסוימות, יש לקחת בחשבון כי אותה התרחקות מפחיתה את כושר ההרמה של המלגזה.

בחירה במלגזות דיזל להן כושר הרמה מרבי

למול הצורך להתחשב בהפחתת כושר ההרמה של מלגזות, בשל מרחק מרכז הכובד של הציוד מהחלק הקדמי שלה, בוחרות תעשיות רבות באותן מלגזות דיזל להן כושר הרמה כמה שיותר גבוה.

אנו בצ'פניק מודעים לעובדה כי תעשיות רבות בישראל מעדיפות לרכוש או לשכור מלגזות דיזל בעלות כושר הרמה מרבי וזאת בכדי לאפשר הרמה מרבית של ציוד גם בחללים בהם מרכז הכובד של הציוד רחוק משמעותית מחזית המלגזה, לבטח בעת העמסה או אחסון שלה.

הדגם מלגזת הדיזל שאנו מציעים ללקוחותינו לו כושר הרמה של עד 9 טון הוא דגם ה-H8.0- 9.0FT של Hyster. דגם המאפשר הובלה, העמסה ושינוע של ציוד רב על גבי משטחים, מה שמייעל ומקצר את העבודה היומיומית של תעשיות רבות.

דגם ה-H8.0- 9.0FT של Hyster נחשב לאמין ויעיל כשהוא מצטיין גם בגובה הרמה של עד 7 מטרים, רדיוס סיבוב רחב ומנוע KUBOTA 3.8L חזק, מסיבי ואמין. באתר שלנו תוכלו להתרשם גם מהקטלוג המלא של אותה מלגזת דיזל.

בחירת ציוד הרמה ושינוע לבית עסק

תחום הצמ"ה מהווה תחום בו קניינים תעשייתיים ועסקים בינוניים וגדולים נדרשים לבחור ציוד יקר למסגרותיהם. חלק מאותה רכישה כוללת בחירה של ציוד בעבור משימות של הרמה ושינוע.

אחת מהחברות המובילות בישראל בה ניתן לרכוש, ואף לשכור, ציוד הרמה ושינוע היא חברת צ'פניק. באתר החברה, תוכלו ליהנות ממגוון רחב של ציוד הרמה המיועד לעבודה במחסנים וציוד הרמה בדמות מלגזות וטרקטורים לתעשיות כבדות ולענף החקלאות.

בחינת סביבת העבודה

סביבת עבודה

קריטריון חשוב ומשמעותי בבחירת ציוד הרמה ושינוע במרחבי העבודה השונים, נוגע לבחינת סביבת העבודה. בחינת סביבת העבודה כוללת מענה על מספר רחב של שאלות, כשאלו יוכלו לסייע ולדייק עבורנו את הבחירה בציוד הרמה והשינוע.

בבחינת סביבת העבודה, חשוב לבחון האם מדובר בסביבת עבודה מקורה, מקורה בחלקה או כזו הנעשית באוויר הפתוח. במקרים ובהם סביבת העבודה מקורה, יהיה מדובר בעצם בחלל עבודה המוגדר מראש מבחינת הגובה המרבי שאליו ניתן להגיע ואף במספר המרבי של כלי צמ"ה שבהם נוכל לעשות שימוש בזמן נתון.

סביבת העבודה מצריכה בחינה שאמורה גם לענות על השאלה האם מדובר בסביבה הנחשבת לרטובה או כזה בה קיימת לחות גבוה, דוגמת עבודה עם ציוד הרמה ושינוע במפעלים העוסקים בהתפלת מים.

בסביבת עבודה הנחשבת לרטובה, שתהייה מוגדרת גם כסביבה בה מתרחשת הצטברות רבה של קורוזיה, נרצה לרכוש ציוד הרמה ושינוע חזקים ויציבים וכאלו להם עמידות גבוהה ללחות ורטיבות.

בחינה מדוקדקת של מפרט הציוד המוצע לכם

בהצעות המחיר הניתנות למרחבי תעשייה ועסקים בכל הנוגע לרכישת ציוד העמסה ושינוע, זוכים הרוכשים לקבל הצעת מחיר הכוללת בתוכה מפרט כלל הציוד של כל כלי. מפרט הציוד מאפשר לרוכשים לקבל תמונה רחבה וברורה, איזה כלי הם רוכשים, מהם כלל יכולותיו ויתרונותיו ואף לקבל תמונה לציוד הנלווה לאותם כלים, כשציוד זה הכרחי עבורם בביצוע מגוון רחב של עבודות ואתגרים בפרויקטים אליהם הם נדרשים.

מפרט טכני מלגזה

בחינת מפרט הציוד לעומק מצריכה, כמובן, עין של אנשי מקצוע. מעבר על מפרט הציוד יאפשר לכם להבין האם כלי ההרמה והשינוע המוצעים למכירה יוכלו לעמוד בהרמה ושינוע של הציוד שלכם, האם המפרט כולל ציוד החלפה (למשל, האם המפרט כולל בתוכו צמיגים להחלפה) והאם אף ניתן להוסיף או לגרוע ציוד מהמפרט שהועבר אליכם ובכך לדייק עוד יותר את רכישת אותם כלים לצרכים הנקודתיים שלכם.

התייחסות ללוחות זמני האספקה

לאחר שהגדרנו לעצמנו איזה ציוד הרמה ושינוע מתאים לעסק שלנו, ישנו קריטריון חשוב נוסף הנוגע לרכישה, כשקריטריון זה אינו נוגע ישירות לאיכות המוצר שאותו אנו רוכשים או שוכרים, אלא נוגע לזמני האספקה שלו.

אספקת צמ"ה למרחבי תעשייה ועסקים אינו דבר הנעשה בנָקֵל. חברות כמו צ'פניק, העוסקות ברכישת של ציוד מחברות בינלאומיות מובילות בתחום הצמ"ה, יודעות להעיד כי מדובר, אמנם, בתהליך רכישה מסודר, אך כזה שתלוי במספר רב של גורמים המובילים, לא פעם, לזמני אספקה לא מבוטלים באורכם.

אלו העוסקים ברכישה של ציוד הרמה ושינוע, מודעים כמובן לזמני האספקה של חברות רבות, ופועלים לבצע את ההזמנות מבעוד מועד. מנגד, חשוב כמובן לבחור בחברת ייבוא מהימנה המתייחסת לזמני האספקה כדבר בקודש וכזו המאפשרת מציאת פתרונות במקרים בהם חל עיכוב בלוחות הזמנים שנקבעו מראש.

אנו בצ'פניק, כחברה עוסקת בייבוא של כלי צמ"ה עשרות שנים, בנינו מערך מקצועי ויעיל שרואה בזמני האספקה קריטריון משמעותי וחשוב, לבטח עבור לקוחותינו הבונים את תוכניות העבודה שלהם שנים קדימה וזאת בהתאם לאספקת ציוד ההרמה והשינוע שלהם.

סוגים נפוצים של מלגזות דיזל

בחלק ניכר ממרחבי התעשייה והחקלאות בישראל עושים שימוש רחב במלגזות דיזל, כשלמלגזות אלו מספר מאפיינים המתאימים לצרכים הייחודיים של מרחבי התעשיות והחקלאות השונות. בתחום הרחב של מלגזות דיזל ניתן להצביע על מספר סוגים נפוצים.

בישראל, מהווה צ'פניק את אחת החברות המרכזיות במכירה של מלגזות דיזל, זאת לצד האפשרות ברכישה של מלגזות דיזל משומשות. בצ'פניק צוות רחב של מומחים שיאפשרו לכם למצוא את מלגזת הדיזל שמתאימה בצורה רחבה לצרכי העבודה שלכם.

בכתבה שלפניכם נסקור אודות הסוגים הנפוצים של מלגזות דיזל.

מלגזת שדה 4 על 4

מלגזת דיזל זו מיועדת לצרכים חקלאיים, כשיעודה העיקרי הוא בעבודה בשדות, כשאותה ניתן לראות לא פעם בשימוש תדיר במטעי בננות. מדובר במלגזה המאופיינת בכוח רב ובכוח הרמה של 300 ק"ג, כשעליה ניתן להרכיב תא סגור (בעבור עבודה בימים גשומים) ומזגן.

נסיעה במלגזת שדה 4 על 4 מתאפשרת על גבי מישור גס. תחזוקתה והפעלתה היומיומית נחשבת לקלה לעומת מלגזות דיזל אחרות. בנוסף, מדובר במלגזה המצטיינת ביכולת תמרון ויציבות רחבים.

מלגזת שדה ושטח לשטחים משובשים

מלגזת דיזל נוספת המותאמת לעבודה חקלאית היא מלגזת שדה ושטח המיועדת לשטחים מאתגרים ומשובשים. מדובר במלגזת דיזל המתאימה לתנאי סביבה ושטח מורכבים, גם במתארי שטח בהם קיימת קרקע רכה או בוצית, על גבי משטחי דשא, קרקע סלעית וקרקע מחוספסת.

היכולת של מלגזה זו לעבור משטחים מאתגרים ומשובשים מתאפשרת באמצעות צמיגים פנאומטיים רחבים וגדולים. מדובר על צמיגים המאפשרים תנועה יציבה על גבי משטחים סלעיים ולא אחידים, כשלהם אחיזה טובה על גם על גבי משטחים רטובים וחלקים ויכולת טיפוס על גבי מדרונים.

מלגזת דיזל לשינוע משקלים של 1 עד 5 טון

סוג נפוץ נוסף של מלגזת דיזל, כוללת מלגזה המסוגלת לשנע סחורה וציוד הנע בין 1 ל-5 טון. מלגזה זו נראה לרוב בתעשיות ומפעלים גדולים ורחבים שעבודתם מתקיימת במרחבים פתוחים, כשבהם ישנו צורך תמידי בשינוע של סחורה וציוד רב לאורך רוב שעות העבודה.

שימוש רחב במלגזות אלו ניתן לראות בתעשיות העוסקות באחסון ושינוע של עצים, בין אם מדובר על שינוע של עצים וגזעים מהשטחים עצמם ובין אם העברתם כסחורה מהמחסנים למשאיות (למאמר על ההבדל בין מלגזת דיזל ומלגזה חשמלית).

מלגזות העמסה צידיות

מלגזות העמסה צידיות, המוכרות כ- Side Loader, מהוות סוג נוסף של מלגזות דיזל. מלגזות צידיות ניתן לראות במרכזי תעשייה המתמחים באחסון ובייצור של מוצרי פלדה כבדים וארוכים.

מפעיל המלגזה נמצא בתא צדדי, כשמלגזה זו מאפשרת העמסה ופריקה ללא הצורך לבצע פנייה לכיוון ההעמסה או הפריקה. מלגזת דיזל זו מצטיינת בניווט בתוך מעברים צרים ובשינוע של מוצרים ארוכים, דוגמת צינורות ועצים.

מלגזת איזון נגדי

מלגזת איזון נגדי, שאותה ניתן למצוא גם בדגמים של מלגזות חשמליות, הינה מלגזה המאופיינת במזלגות מלפנים, כשמצידה השני של המלגזה ישנה משקולת המאפשרת איזון כנגד המטען שנישא על ידי המלגזה.

מלגזה זו מאופיינת בזרועות קצרות, ועל כן היא מתאימה למרחבי תעשייה בהן ניתן לנוע עם המלגזה ישירות אל המטען או הסחורה שאותה צריך לשנע. הגרסה האידיאלית של מלגזה זו היא גרסת שלושת הגלגלים, כשזו מאופיינת ביכולת תמרון רחבה ומאפשרת, בין היתר, לביצוע של סיבוב במקום ונסיעה במעגלים.

צרכים שונים מצריכים שימוש במספר סוגים נפוצים של מלגזות דיזל

כיום, כשמרחבי תעשייה וחקלאות הפכו למורכבים יותר, רבים מאותם מקומות מבינים במהרה כי עליהם לעשות שימוש במספר סוגים של מלגזות דיזל, בעבור הצרכים השונים הקיימים אצלם.

שילוב של מספר סוגי מלגזות דיזל, מאפשר עם הזמן ייעול של העבודה, כשלכל מלגזה הגדרה ברורה של יכולות, כשמפעיליהן זוכים להתמקצע ולמקסם את יכולתן של מלגזות הדיזל השונות.

דילוג לתוכן