סוגים נפוצים של מלגזות דיזל

מלגזות דיזל סוגים

בחלק ניכר ממרחבי התעשייה והחקלאות בישראל עושים שימוש רחב במלגזות דיזל, כשלמלגזות אלו מספר מאפיינים המתאימים לצרכים הייחודיים של מרחבי התעשיות והחקלאות השונות. בתחום הרחב של מלגזות דיזל ניתן להצביע על מספר סוגים נפוצים.

בישראל, מהווה צ'פניק את אחת החברות המרכזיות במכירה של מלגזות דיזל, זאת לצד האפשרות ברכישה של מלגזות דיזל משומשות. בצ'פניק צוות רחב של מומחים שיאפשרו לכם למצוא את מלגזת הדיזל שמתאימה בצורה רחבה לצרכי העבודה שלכם.

בכתבה שלפניכם נסקור אודות הסוגים הנפוצים של מלגזות דיזל.

מלגזת שדה 4 על 4

מלגזת דיזל זו מיועדת לצרכים חקלאיים, כשיעודה העיקרי הוא בעבודה בשדות, כשאותה ניתן לראות לא פעם בשימוש תדיר במטעי בננות. מדובר במלגזה המאופיינת בכוח רב ובכוח הרמה של 300 ק"ג, כשעליה ניתן להרכיב תא סגור (בעבור עבודה בימים גשומים) ומזגן.

נסיעה במלגזת שדה 4 על 4 מתאפשרת על גבי מישור גס. תחזוקתה והפעלתה היומיומית נחשבת לקלה לעומת מלגזות דיזל אחרות. בנוסף, מדובר במלגזה המצטיינת ביכולת תמרון ויציבות רחבים.

מלגזת שדה ושטח לשטחים משובשים

מלגזת דיזל נוספת המותאמת לעבודה חקלאית היא מלגזת שדה ושטח המיועדת לשטחים מאתגרים ומשובשים. מדובר במלגזת דיזל המתאימה לתנאי סביבה ושטח מורכבים, גם במתארי שטח בהם קיימת קרקע רכה או בוצית, על גבי משטחי דשא, קרקע סלעית וקרקע מחוספסת.

היכולת של מלגזה זו לעבור משטחים מאתגרים ומשובשים מתאפשרת באמצעות צמיגים פנאומטיים רחבים וגדולים. מדובר על צמיגים המאפשרים תנועה יציבה על גבי משטחים סלעיים ולא אחידים, כשלהם אחיזה טובה על גם על גבי משטחים רטובים וחלקים ויכולת טיפוס על גבי מדרונים.

מלגזת דיזל לשינוע משקלים של 1 עד 5 טון

סוג נפוץ נוסף של מלגזת דיזל, כוללת מלגזה המסוגלת לשנע סחורה וציוד הנע בין 1 ל-5 טון. מלגזה זו נראה לרוב בתעשיות ומפעלים גדולים ורחבים שעבודתם מתקיימת במרחבים פתוחים, כשבהם ישנו צורך תמידי בשינוע של סחורה וציוד רב לאורך רוב שעות העבודה.

שימוש רחב במלגזות אלו ניתן לראות בתעשיות העוסקות באחסון ושינוע של עצים, בין אם מדובר על שינוע של עצים וגזעים מהשטחים עצמם ובין אם העברתם כסחורה מהמחסנים למשאיות (למאמר על ההבדל בין מלגזת דיזל ומלגזה חשמלית).

מלגזות העמסה צידיות

מלגזות העמסה צידיות, המוכרות כ- Side Loader, מהוות סוג נוסף של מלגזות דיזל. מלגזות צידיות ניתן לראות במרכזי תעשייה המתמחים באחסון ובייצור של מוצרי פלדה כבדים וארוכים.

מפעיל המלגזה נמצא בתא צדדי, כשמלגזה זו מאפשרת העמסה ופריקה ללא הצורך לבצע פנייה לכיוון ההעמסה או הפריקה. מלגזת דיזל זו מצטיינת בניווט בתוך מעברים צרים ובשינוע של מוצרים ארוכים, דוגמת צינורות ועצים.

מלגזת איזון נגדי

מלגזת איזון נגדי, שאותה ניתן למצוא גם בדגמים של מלגזות חשמליות, הינה מלגזה המאופיינת במזלגות מלפנים, כשמצידה השני של המלגזה ישנה משקולת המאפשרת איזון כנגד המטען שנישא על ידי המלגזה.

מלגזה זו מאופיינת בזרועות קצרות, ועל כן היא מתאימה למרחבי תעשייה בהן ניתן לנוע עם המלגזה ישירות אל המטען או הסחורה שאותה צריך לשנע. הגרסה האידיאלית של מלגזה זו היא גרסת שלושת הגלגלים, כשזו מאופיינת ביכולת תמרון רחבה ומאפשרת, בין היתר, לביצוע של סיבוב במקום ונסיעה במעגלים.

צרכים שונים מצריכים שימוש במספר סוגים נפוצים של מלגזות דיזל

כיום, כשמרחבי תעשייה וחקלאות הפכו למורכבים יותר, רבים מאותם מקומות מבינים במהרה כי עליהם לעשות שימוש במספר סוגים של מלגזות דיזל, בעבור הצרכים השונים הקיימים אצלם.

שילוב של מספר סוגי מלגזות דיזל, מאפשר עם הזמן ייעול של העבודה, כשלכל מלגזה הגדרה ברורה של יכולות, כשמפעיליהן זוכים להתמקצע ולמקסם את יכולתן של מלגזות הדיזל השונות.

דילוג לתוכן