ההבדלים בין מלגזת דיזל למלגזה חשמלית

הבדל בין מלגזה חשמלית לדיזל

בחללי עבודה רבים בישראל יש צורך יומיומי בתפעול של מלגזות, על מנת לבצע משימות הובלה ושינוע בצורה נוחה ובטוחה. באותם מקומות, קיימת לרוב התלבטות האם לבחור ברכישה של מלגזות דיזל לעומת האפשרות ברכישה של מלגזות חשמליות.

תעשיות רבות בישראל יכולים ליהנות כיום ממלגזות דיזל והן ממלגזות חשמליות. מבחר המלגזות המיובאות על ידי צפניק, מגיע מהחברות המובילות בעולם בייצור של מלגזות, כשרכישה של מלגזת דיזל או מלגזה חשמלית, תעניק לכם את כלל הפתרונות להם אתם זקוקים במרחבי התעשייה השונים שלכם.

עלות טעינת הסוללה למול עלות מילוי טנק סולר

במידה ואנו בוחנים את עלות טעינת הסוללה במלגזה חשמלית לעומת עלות טנק סולר של מלגזת דיזל, כאן חשוב להדגיש כי עלות טעינת הסוללה זולה יותר, לבטח כשמדובר בתעשיות להן צי של עשרות מלגזות.

סוללה חשמלית במלגזה חשמלית תעשה בממוצע שימוש בארבע קילוואט עבור כל שעת שימוש במלגזה. בחישוב עלות חשמל של 10 סנטים למלגזה חשמלית בה עושים שימוש של 120 שעות בחודש, עלות טעינת הסוללה תהיה סביב 48 דולרים בחודש.

נתונים מראים כי בשעת עבודה של מלגזת דיזל, זו צורכת בממוצע כ-2.6 ליטרים. כשמחיר הסולר בישראל נע סביב ה-7-8 ₪, אין ספק שמדובר בהוצאה רחבה יותר וזאת בהשוואה לעלות טעינת הסוללות במלגזות חשמליות.

יעילות וזמינות העבודה

לצד העלויות השונות בתחזוקת של מלגזות חשמליות לעומת מלגזות דיזל, תעשיות רבות לוקחות בחשבון את הפרמטרים הנוגעים ליעילות וזמינות העבודה של המלגזות, לבטח כשמדובר בתעשיות המתחייבות לספק הובלה ושינוע בזמנים קצרים.

חשוב להדגיש, כי מלגזות דיזל נחשבות למלגזות חזקות ומסיביות יותר לעומת המלגזות החשמליות. בתעשיות בהן יש צורך להעמיס ולשנע משקלים גדולים, זאת תוך שעות עבודה ממושכות, העדפה הברורה תהיה במלגזות אלו לעומת מלגזות חשמליות.

נקודה נוספת וחשובה שחשוב לתת עליה את הדעת, נוגעת בעובדה כי מלגזות דיזל אינן זקוקות לטעינה, כפי שהדבר נדרש בעבודה ממושכת לאורך שעות רבות לאלו שבחרו במלגזות חשמליות. בתעשיות בהן נעשה שימוש אך ורק במלגזות חשמליות, יש צורך, בשלב מסוים, להטעין את הסוללות החשמליות, מה שמצריך ממנהלי העבודה לסנכרן את זמני הטעינה באופן שלא יפגע בשטף העבודה.

בכל הנוגע לקלות הנסיעה והפעלת המלגזות, כאן דווקא יש יתרון לאותן מלגזות חשמליות. אלו לרוב יהיו קומפקטיות יותר, כשלהן סיבוב רדיוס רחב פחות לעומת מלגזות הדיזל, מה שבהחלט מאפשר לתעשיות בהן חללים קטנים וצרים להעדיף אותן על פני מלגזות הדיזל. אלו, לרוב יהיו מסיביות ומורכבות יותר לתפעול, כשחשוב לחדד ולומר כי במלגזות הדיזל תעשו שימוש בדוושת גז ובלם ללא דוושת מצמד. 

תקנים שיחייבו אתכם לעשות שימוש אך ורק במלגזות חשמליות

כיום, קיימת מודעות רחבה לשלומם של העובדים במרחבי התעשיות השונות בישראל ובמדינות מערביות רבות. כחלק מאותה מודעות רחבה, קיימת התייחסות הנוגעת לחומרים באוויר להם נחשפים העובדים.

שימוש במלגזות דיזל בחללי עבודה סגורים או סגורים למחצה, עלולים להוביל לפגיעה ממשוכת של העובדים במקום, כשאלו נושמים באותם חללים חומרים רעילים שיש בהם להוביל עם השנים לפגיעה בלתי הפיכה במערכות הנשימה.

המודעות הרבה לנושא, הובילה גם לחקיקה ותקנות מחמירות בישראל ובמקומות רבים בעולם וכיום ישנן תעשיות המחויבות לעשות שימוש אך ורק במלגזות חשמליות בתוך חללים סגורים או כאלו הסגורים למחצה ובכך, לאפשר לעובדים, באותם חללים, ליהנות מאוויר נקי בכדי לשמור על בריאותם.

מעוניינים לבחון אילו מלגזות מתאימות לחללי התעשייה השונים שלכם? מוזמנים ליצור קשר עם המקצוענים בחברת צפניק וליהנות ממגוון רחב של מלגזות, תוך התאמתן לצרכים הנקודתיים הנוגעים לתעשייה שלכם.

דילוג לתוכן