טרקטורים לחממות ועבודות שדה

טרקטורים לחממות

אנו בצ'פניק יודעים להעיד עד כמה הטרקטורים מהווה כלי צמ"ה חשוב ומשמעותי בתחום החקלאות. הטרקטורים השונים מהווים את הכלים האידיאליים לאתגרים השונים במשקים, מהקמה מאפס של חממות ועוד עבודות השדה השונות.

את הטרקטור החקלאי תמצאו במשקים בישראל ככלי המשמש למספר רחב של יעדים. טרקטור חקלאי קטן המשמש לגידולי שדה שונים, הקמת גידולי שורה וגיזום ועד טרקטורים בינוניים וגדולים המשמשים לעבודה, בין היתר, במטעים וכרמים.

כיצד ניתן לאפיין את הטרקטור המשמש לחקלאות?

את הטרקטור החקלאי ניתן לאפיין, לרוב, ככלי צמ"ה הבנוי משני גלגלים אחוריים מסיביים ורחבים, כשלהם צמיגים בעלי בליטות וחריצים המאפשרים תנועה בצורה קלה ובטוחה בשטחים מאתגרים.

הטרקטור החקלאי, כאמור, מגיע במספר גדלים ודגמים. עבור חקלאים בישראל, קיימת חשיבות רבה ברכישה או השכרה של טרקטור חקלאי שיאפשר למשק החקלאי לבצע מספר רב של יעדים בצורה יעילה וכזו המהווה פתרון כולל ורחב לאורך כל השנה.

את הטרקטור החקלאי ניתן לאפיין כטרקטור המשמש ליעדים שונים. עיקר היעדים כוללים חרישה של גידולי שדה וגידולי שורה, הפיכת האדמה לקראת עונת שתילה חדשה, הובלה של מטענים בתוך ובין משקים חקלאיים, ביצוע פעולות גיזום בגובה וקטיף וחפירת תעלות ובורות, כשאלו הכרחיות לרוב בעת הקמה של חממות.

איזה ציוד נלווה מותקן על גבי טרקטור חקלאי?

לאחר רכישה של טרקטור חקלאי, על חקלאים בישראל לרכוש או לשכור ציוד נלווה שאותו ניתן להתקין על הטרקטור בהתאם לצרכים הקיימים בעבודת החקלאות.

>>> ארגז אחורי לטרקטור חקלאי

ארגז אחורי לטרקטור אחרי, המוכר גם בשם טאצ'קה, מהווה ציוד בסיסי לכל טרקטור חקלאי. הארגז המותקן על החלק האחורי של הטרקטור משמש להובלת מטענים קלים ובינוניים מהשטח אליו, בין אם מדובר על ארגזים המכילים את היבול שנקטף, בפינוי זבל של לולים ורפתות, לפיזור דשן בשטחים חקלאיים ובתוך חממות ועוד.

את הארגז האחורי מרכיבים על גבי בוכנה הידראולית, כשבוכנה זו מאפשרת העלאה והורדה של הארגז לפי הצורך. הארגז האחורי בעל גדלים סטנדרטיים הכוללים 150 ס"מ רחוב, עומק של 115 ס"מ וגובה של 60 ס"מ. ארגזים גדולים ורחבים יותר יהיו בעלי 200 ס"מ רוחב, 115 ס"מ עומק וגובה של 70 ס"מ.

>>> כלים לעיבוד האדמה

ציוד נוסף הנלווה לטרקטור חקלאי מהווה ציוד המאפשר את עיבוד הקרקע ברמות שונות. עיבוד הקרקע מהווה את אחד השלבים המוקדמים שנעשים לקראת שתילה חדשה על גבי הקרקע. שימוש בטרקטור חקלאי שגורף את אותם כלים הינו הכרחי בגידולי שדה רבים, כמו גם במטעים וכרמים.

אחד מכלי העיבוד העיקריים כיום אצל חקלאים בישראל, המתחברים לטרקטור חקלאי, הוא הקולטיבטור (קלטרת בעברית). הקולטיבטור משמש ככלי לעיבוד עמוק של האדמה ומכאן שהוא מתאים לעבודה יחד עם טרקטורים חקלאיים כבדים ומסיביים בתנאי שטח מאתגרים וקשים, בשדות בהן יותקנו חממות וככלי יעיל גם בהפיכת האדמה והקרקע של רפתות.

העיבוד העמוק של הקולטיסטור מאפשר עקירה של נבטים ועשבים שוטים, פירוק רגבים, יישור הקרקע והכנתה כמצע לשתילה או זריעה. אותו עיבוד עמוק באדמה, מאפשר לקרקע דישון עמוק ואוורור, נעשה לרוב באמצעות 7 או 9 שיניים המאפשרים לטרקטור והקולטיסטור בביצוע עבודה מאומצת, לבטח כשמדובר בגידולי שדה רחבים של מאות מטרים בכל יום.

התאמת הטרקטור החקלאי לצרכים שלכם

אני בצ'פניק שואפים לספק לכלל לקוחותינו מתחום החקלאות את הטרקטורים החקלאיים האיכותיים ביותר הקיימים כיום בשוק החקלאות הבינלאומי. לצד זאת, אנו בצ'פניק מהווים עבור לקוחותינו מסגרת מלמדת ומייעצת וכזו שתוכל למצוא עבורכם את הפתרונות האידיאליים, בין אם מדובר על הצורך בהקמה של חממות, בניהול כרמים ומטעים ועד שינוע של מטענים שונים.

דילוג לתוכן