מדריך לקניית מלגזות שטח

מלגזת שטח

תחום המלגזות יוביל רבים מאיתנו להבין כי מדובר בכלי צמ"ה המיועדים לתעשיות כבדות, כשכלים אלו פחות מתאימים לעבודה בשדות ומתארי שטח שונים. עם זאת, בחינה של כלי צמ"ה אלו יאפשר לנו להכיר מגוון רחב של מלגזות המיועדות לעבודה גם מחוץ לאותם תעשיות ומפעלים.

אנו בצ'פניק מודעים לצורך הקיים במלגזות שדה ושטח בישראל ומאפשרים ללקוחותינו ליהנות מרכישה של כלים אלו, זאת תוך הקפדה על דגמים איכותיים וכאלו המתאימים לצרכים הנקודתיים הקיימים בשדות ומשקים חקלאיים.

רקע היסטורי

הרקע לייצור של מלגזות שטח החל בשנות ה-50 כשמרסל ברוד, מייסדה של חברת "מאניטו" הצרפתית (חברה בינלאומית לייצור כלי צמ"ה שכלים רבים שלה מיובאים על ידי צ'פניק לישראל), החל לקדם תכנון של כלים המיועדים לשנע מטענים כבדים בתחום החקלאות.

מלגזת השטח הראשונה שיוצרה הייתה בבסיסה טרקטור שהוסב למלגזה וזאת באמצעות חיבור של תורן ושימוש במערכת הרמה הידראולית בחלק האחורי של הכלי. לצד זאת, עמדת המפעיל הוסבה לצד השני, כך שחלקו האחורי של אותו טרקטור הפך לחלק הקדמי.

מה חשוב לבחון לפני רכישה של מלגזת שטח?

ברכישה של מלגזת שטח, כמו ברכישה של כלי צמ"ה אחרים, ישנם מספר רחב של מאפיינים שעל החקלאים והקניינים לקחת בחשבון. עבור רבים מהם, מלאכת הרכישה מהווה הליך מסודר בו הם בוחנים, בראש ובראשונה, אלו פונקציות מלגזות השדה ימלאו עבורם, כשהכרת אותן פונקציות מאפשרת להם לצמצם את רשימת הדגמים הרלוונטיים.

המאפיינים השונים, שעל חלקם נרחיב בכתבה, כוללים, בין היתר, בחינה של מערכת הבלמים באותם כלים, לבטח כשמדובר בכלים המיועדים לעבודה במתארים מאתגרים וקשים. מאפיינים נוספים נוגעים לתקינות הגלגלים ושלמותם ווידוא כי אין נזילות במערכת ההידראולית.

מגוון של גדלים

בשוק מלגזות השטח תוכלי להיחשף למגוון מלגזות בגדלים שונים. בשנים הראשונות, אופיינו מלגזות השטח בדגמים רחבים ומאסיביים. כיום, למול הצרכים המשתנים הקיימים בשדות ומשקים חקלאיים שונים, ניתן אף ליהנות ממלגזות שטח קטנות יותר, כשאלו מאופיינות בקבינות צרות, גלגלים קטנים ומערכות אלקטרוניקה קטנות.

בצ'פניק תוכלו להתרשם ממלגזת שדה קטנה של "מאניטו" מדגם MC18. מדובר על מלגזה חזקה ומהימנה בעלת כושר הרמה של עד 1,800 ק"ג, מאובזרת במנוע קובוטה V1505, כושר הרמה מרבי של 3.3 מטרים, היא בעלת 2 מצבים של מהירות נסיעה ותא מפעיל רחב ונוח בגובה 2.14 מטרים.

כושר הרמה

כושר ההרמה של מלגזת שטח מהווה מאפיין משמעותי בטרם הרכישה. לרובן של המלגזות קיים תורן דו או תלת שלבי, כשהתורן הדו שלבי יכול להגיע לגובה מרבי של 3.8 מטרים והתורן התלת שלבי נפתח עד לגובה של 4.8 מטרים.

במשקים רבים, ניתן לראות שימוש בתורן התלת שלבי המגיע כמעט לגובה של חמישה מטרים. כושר הרמה מספק, יחד עם הגעה לגובה של כמעט חמישה מטרים, מאפשר לאותן מלגזות להפוך לכלי יעיל הן בשדות עצמן, בהן יש צורך בביצוע קטיף בנקודה גבוהה, והן ביכולת אחסון היבול והתבואה במחסנים הבנויים לגובה.

יציבות המלגזה

יציבותה של מגזת שטח מהווה מאפיין מרכזי שיש לקחת בחשבון, לבטח כשמדובר בכלי עבודה מסיבי שאמור לנוע על גבי משטחים מאתגרים. יציבות המלגזה תבטיח את שלומם של המפעילים ושל העובדים בסמוך למלגזה ותמנע מקרים מצערים של התהפכויות.

יציבות מלגזות השטח מושפעת ממרכז הכובד של הכלי, ממשקלם של החלקים בקוטר החיצוני יותר של הכלי, דוגמת התורן, וממבנה, הצורה ואיכות הגלגלים. חקלאים וקניינים רבים דורשים, לא פעם, לבחון את יציבות המלגזה באמצעות העמסה של ציוד בגובה המשקל המרבי שהיצרן הצהיר עליו. בדיקה זו מהווה מדד משמעותי המאפשר לבחון את יציבות המלגזה בתנאי הקצה שלה.

דילוג לתוכן