סדרת המעמיסים הטלסקופיים החקלאיים מבית Manitou

מעמיס טלסקופי

בתחום ציוד ההרמה והעמסה ניתן למצוא מספר רב של מעמיסים, כשאלו משמשים כלים משמעותיים בלא מעט פרויקטים בתחומי הבנייה והחקלאות. בתוך תחום זה בולטים מעמיסים טלסקופיים המיועדים גם לעבודה חקלאית.

אחת מהחברות הבינלאומיות המובילות בייצור ציוד הרמה והעמסה היא חברת Manitou הצרפתית, כשחלק ניכר ממוצריה ניתן לרכוש ולשכור אצלנו בצפניק. ב- Manitou הרחיבו את היצע המעמיסים הטלסקופיים החקלאיים, בשיווק של מספר גרסאות חדשות תחת סדרה בשם NEW-AG.

סדרת ה-NEW-AG פותחה תוך שימת דגש בצרכים הקיימים עבור רפתנים, זאת לצד היכולת לתת מענה לצרכים חקלאיים נוספים הקיימים במשקים בישראל ובמדינות אחרות. באותה סדרה נהנים החקלאים ממעמיסים המיועדים לעבודת חקלאות, כשאלו יכולים גם לשמש, בין היתר, כגורר.

מהו בעצם מעמיס טלסקופי?

מעמיס טלסקופי מהווה כלי ציוד הרמה והעמסה מרכזי תחת הקטגוריה הרחבה של צמ"ה (ציוד מכני הנדסי). את המעמיס הטלסקופי נראה בפרויקטים שונים הנוגעים לעבודות הנדסיות, דוגמת סלילה של כבישים ובניית מבנים ואף לעבודות בתחום החקלאות, כשמדובר בכלי המשלב, בעצם, עבודת הכלאה מוצלחת של עבודת המלגזה והמנוף.

מדובר על סדרה של כלים כבדי משקל שנסיעתם איטית, מה שאינו מאפשר נסיעה שלהם בחלק ניכר מהכבישים בישראל. בישראל, כלים אלו מכונים תחת הקטגוריה של "מכונות ניידות" והן מובדלות באמצעות לוחיות זיהוי שחורות.

הפעלת המעמיס הטלסקופי מורכבת והיא מצריכה הסמכה ייעודית. על המפעילים לגלות אחריות וריכוז רב בעת עבודה עם הכלי, זאת בכדי להימנע מפגיעה חמורה בתשתיות, רכוש וכמובן בחיי אדם.

הזרוע הטלסקופית בכלי זה היכולת לשאת ולשנע משאות וחומרים כבדים בצורה יעילה ובטוחה, זאת תוך היכולת לשנע אותם לנקודות גבוהות ונמוכות יותר בהתאם לצרכים השונים הקיימים בכל פרויקט.

השונות בין המעמיסים השונים בא לידי ביטוי בשני מאפיינים מרכזיים. האחד, נוגע למשקל ההעמסה המרבי של כל כלי והשני, נוגע לאורך הזרוע הטלסקופית. כלים להם משקל העמסה מרבי, יחד עם זרוע ארוכה יהיו אלו שבעלי עלות רכישה או השכרה גבוהים יותר. עם זאת, חשוב כמובן להתאים את נתוני ההעמסה ואורך הזרוע לצרכי הפרויקט ותנאי החלל הקיים, מה שמצריך התייעצות עם אנשי מקצוע, דוגמת אלו הקיימים בצפניק.

איזה דגם של מעמיס טלסקופי מוצע בישראל על ידי צפניק?

צפניק, המשמש כיבואן הרשמי של Manitou, תוכלו ליהנות ממעמיס טלסקופי מדגם MLT733-105. דגם בעל כושר הרמה מרבי של 3,000 ק"ג, גובה הרמה עד 6.9 מטר ומנוע ירוק וחסכוני – 4 צילינדר תוצרת המותג הגרמני Deutz-Fahr עם 101 כוחות סוס.

בין יתר החידושים בסדרת הטלסקופיים NEW-AG של Manitou, בולטת הקבינה החדשה והמעוצבת עם מדרגה נמוכה, המאפשרת כניסה ויציאה קלה ונוחה למפעיל, בידוד רעשים ללא בדרגת 73 דציבלים בלבד ושדרוג משמעותי בכל הנוגע לתפעול הכלי והנדסת האנוש המפורסמת של Manitou.

מבט פנורמי נוח למפעיל

בסדרת המעמיסים הטלסקופיים NEW-AG של Manitou נהנים המפעילים מהאפשרות לנראות רחבה המציגה בפניהם בצורה נוחה וברורה את זרוע המעמיס, המטען עצמו ונראותו בכל נקודת גובה אפשרית.   

צורת השמשה הקדמית בדגם ה- MLT733-105 מאפשרת למפעילים ראות של 360 מעלות, כשראות זו הכרחית ומאפשרת שמירה על בטיחות מרבית של המפעיל עצמו, המעמיס הטלסקופי והן עבור בטיחותם של שאר העובדים הנמצאים בקרבת המעמיס.

תאורת לד המבטיחה סטנדרטים גבוהים

לא פעם, נדרשים חקלאיים ישראלים לעשות שימוש במעמיס טלסקופי גם בשעות חשוכות, לבטח כשמדובר בחודשי החורף כשהחשכה יורדת בשעות אחר הצהריים המוקדמות. השימוש במעמיס טלסקופי בשעות החושך דורש מהמפעיל והסובבים זהירות יתרה, שמערכת תאורת הלד בדגם ה- MLT733-105 בהחלט תורמת את חלקה היחסי.

הבחירה בהתקנה של תאורת לד מאפשרת נצילות מרבית של הנורות, כשאלו מאופיינות בעמידות גבוהה למכות וזעזועים לעומת נורות רגילות, התחממות נמוכה ובאורך חיים המגיע ברוב המקרים לכדי 50 אלף שעות עבודה.

מעוניינים לרכוש או לשכור את דגם ה- MLT733-105עבור הפרויקט הבא שלכם? מוזמנים ליצור עמנו קשר עוד היום בטלפון 03-9533200 או במייל sales-team@czapnik.co.il

דילוג לתוכן