טרקטורים גדולים – הלוחמים המתקדמים לשדות הפתוחים

בתחום החקלאות, הבנייה והתעשייה ניתן לראות שימוש רחב בטרקטורים גדולים ורחבים, כשלאלו מאפיינים עוצמתיים יותר לעומת כלי צמ"ה אחרים. עוצמתם של כלים אלו, מצריכה שימוש שלהם בשלבים משמעותיים כמעט בכל פרויקט. 

בישראל, מהווה חברת צ'פניק את אחת החברות המובילות במכירה או השכרה של טרקטורים שונים, תוך היכולת לספק ללקוחותיהם טרקטורים גדולים ורחבים מהמותגים המובילים בעולם.

כלי צמה

בכתבה שלפניכם נעמיק אודות המאפיינים הייחודיים הקיימים באותם טרקטורים גדולים ורחבים.

טרקטורים גדולים ורחבים בתחום התעשייה הכבדה

טרקטורים תעשייתיים מהווים טרקטורים גדולים ורחבים המיועדים באופן נקודתי לשימוש במתארי תעשייה שונים, כשחלקם אף יעילים לשימוש באתרי בנייה.

טרקטורים אלו, מאופיינים כמובן בהנעה לארבעה גלגלים (מערכת הנעה דו צירית המעניקה מומנט לכל ארבעת הגלגלים בו זמנית). שימוש רחב שלהם נעשה בעבור נשיאה וגרירה של משאות כבדים, דוגמת בולי עץ. מאפיין נוסף שלהם הוא השימוש שנעשה במוט המאפשר חיבור של הטרקטורים לכלים נוספים, דוגמת חיבור במת מנוף.

טרקטורים גדולים ורחבים לעבודה בשדות פתוחים

שימוש של טרקטורים גדולים ורחבים ניתן יהיה לראות בשדות חקלאיים פתוחים. טרקטורים אלו מאפשרים לחקלאים לבצע מספר רב של פעולות לאורך השנה, בין אם מדובר על חרישת האדמה, כיסוח שדות, הדברה, משיכת יבול וזריעת שורות.

גם בטרקטורים אלו קיימת האפשרות לחבר מספר אביזרים, דוגמת גורנים, משאבות מים ומרססים. כיום, ניתן למצוא טרקטורים גדולים ורחבים לחקלאות שבהם נהנים המפעילים ממערכת תפעול והיגוי קלה ונוחה ויכולת נסיעה ותמרון גם בקרקעות בוציות ורכות.

טרקטורים גבוהים לעבודה בפרדסים

מאפיין ייחודי של טרקטורים גבוהים לגידולים, היותם טרקטורים אלו תמירים המשמשים חקלאים לעבודה בפרדסים ומטעים. מדובר על טרקטורים המיועדים באופן נקודתי לשימוש במטעים וזאת בשל מאפיינם הפיזי הייחודי כטרקטורים גבוהים, צרים וחשופים.

טרקטור גבוה ליבולים

גובה הטרקטור מאפשר למפעיל לנווט בצורה קלה ונוחה בין שורות וטורי העצים במטעים. העובדה כי מדובר בטרקטור גבוה וחשוף, מאפשרת למפעיל בחלק מהפרדסים והמטעים לבצע קטיף של היבול כשהוא נע באיטיות בעודו יושב על גבי הטרקטור.

בטרקטורים גבוהים אלו נמצא צמיגים המיועדים לעבודה בפרדסים ומטעים, כשלהם שכבה חיצונית נוקשה ועמידה כנגד קוצים וענפים חדים, כשאלו עלולים לגרום לפנצ'רים בצמיגים אחרים לעיתים קרובות.

לצד כל אלו, מאפשרים אותם טרקטורים ליהנות ממספר פונקציות הקיימות בטרקטורים גדולים אחרים, בין אם מדובר על פעולות משיכה, דחיפה ואף בחריש וזריעה.

בחירת טרקטור גדול בהתאם לצרכים שלכם

הבחירה בטרקטור גדול ומסיבי לצרכים שלכם מהווה בחירה משמעותית. בפרויקטים המצריכים שימוש רחב בכלי צמ"ה, היכולת לבחור טרקטורים גדולים ורחבים, שיאפשרו לכם סקאלה רחבה של אפשרויות, הינה קריטית להצלחת הפרויקט, זאת תוך היכולת לעמוד בזמנים ולבצע את העבודה בצורה נוחה ובטוחה.

טרקטורים לנדיני

בצ'פניק תוכלו למצוא צוות רחב של מומחים שיוכלו להעניק לכם הכוונה מקצועית רחבה בכל הנוגע לטרקטורים להם תזדקקו, זאת תוך שמירה על מסגרת התקציב שלכם וביכולת להפיק את המרב מכל טרקטור שאותו תרכשו, בין אם מדובר על טרקטור גדול ורחב ועד רכישה של כלי צמ"ה נוספים, דוגמת מלגזות חשמליות.

קניה או השכרה של מעמיס טלסקופי: המדריך המלא

מעמיס טלסקופי (Telescopic Handler) הוא כלי ציוד מכני הנדסי (או בקיצור המקובל צ.מ.ה או צמ"ה) המשמש לעבודות הנדסיות ועבודות חקלאות. זהו כלי רב-תכליתי בשל תוספת זרוע הרמה טלסקופית היכולה להאריך לפנים ולמעלה מהציוד המכני. בקצה הזרוע ניתן להתקין כלים שונים כגון קלשונים, סל הרמה, משטחי עבודה שונים ועוד.

חברת מניטו הינה לידרית (Leader) ויצרנית בינלאומית מובילה לכלי הרמה ושינוע וזכתה באינספור אותות הוקרה ופרסים בחדשנות, יעילות ועיצוב ארגונומי של מעמיסים טלסקופיים, ביניהם המנצחת ב- Rental Editor's Choice Award, מובילה ברשימת טופ 100 הכלים החדשניים בשנת 2023 בתכנית Construction Equipment’s Top 100 New Products (לכתבה מלאה), פרס בקטגורית 'דה-קרבוניזציה' ב Sustainable Industry Awards 2023 (לכתבה מלאה) ועוד.

מעמיסים טלסקופים מתקדמים של חברת מניטו מסוגלים לתפקד על תקן מנוף רב תכליתי עוצמתי באתרי בנייה צפופים וכן בחקלאות.

פרסים מעמיס טלסקופי מניטו

MRT 2660

מעמיס טלסקופי מצטודד דגם ​MRT 2660 מסדרת המעמיסים Vision Plus הינו דוגמה לחדשנות טכנולוגית התורמת לביצועים גבוהים, ראות מושלמת °360 (המאפשרת למפעיל לבצע מגוון משימות בצורה יעילה ובטוחה ללא ניוד הכלי), עם גובה הרמה עד 26 בקירוב ומשקל הרמה 6 טון, מניטו נותן פתרון מיטבו גם בתנאי שטח המאתגרים ביותר. המעמיס מאובזר במנוע Yanmar (Stage-V) לביצועים גבוהים. מעמיס טלסקופי מצטודד עם מייצבים לעבודה יציבה ובטוחה. זהו כלי עצמתי, חכם, ארגונומי, עם יכולת הנפה מרשימה- המתאים בצורה אידיאלית לעבודות באתרי בנייה ובמטעים.

MRT 2660 מציע ביצועים גבוהים ומיועד לכל סוגי העבודות להם תוכנן מעמיס טלסקופי בסדר הגודל שלו, כאשר הוא מציע יתרונות ביישומי הבניה. מדובר במעמיס טלסקופי צריח, המסתובב 360 מעלות ומאפשר עבודות הרמה באתרי בנייה צפופים.

  • גובה הרמה: 26 מטר, בקירוב
  • משקל הרמה מקסימאלי: 6 טון
  • מרחק מרבי של פתיחת הזרוע לפנים: 21.7 מטר
  • רוטציה: °360
  • מנוע: Yanmar (Stage-V), Tier 4
  • בלמים טבולים בשמן
  • מייצבים ביציאה מהירה
  • 2 ג'ויסטיקים המאפשרים הפעלה קלה ומדויקת
  • קבינה מפוארת: חלונות חשמל, רדיו דיסק, מזגן מקורי, מתקני אחסנה ועוד
  • אופציה לחיבורים מהירים לבמה, כף, מזלג, גי'ב, כננת ועוד

* דגם MRT3570 מרים עד לגובה של 35 מטר ועם כושר הרמה של עד 7 טון.

בטיחות בעבודה עם מעמיס טלסקופי

מעמיסים טלסקופיים של מניטו מאובזרים במערכת מתקדמת לייצוב הכלי בעבודה בשיפועי צד ומאובזרים באביזרים בחיבור מהיר כגון ג'יב, כננת במת הרמה ועוד, כך שבעת שזרוע מעמיס טלסקופי מתארך או מורם בעת נשיאת מטען, יציבותו נשמרת ומאפשרת עבודה בטוחה למפעיל.

בחלק מדגמי מעמיס טלסקופי (כדוגמת מעמיסים טלסקופים מסדרת Vision Plus) מצויות רגליים הקרויות מייצבים. כאשר הן יציבות על הקרקע, הן מעניקות לכלי את היכולת להאריך את יכולת ההרמה.

השכרת מעמיס טלסקופי VS קניית מעמיס טלסקופי

מחפשים מעמיס טלסקופי ומתלבטים האם כדאי לשכור או לקנות מעמיס טלסקופי?
ישנם מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון טרם קבלת החלטה:

  • תקופת השימוש במעמיס – במידה והשימוש במעמיס טלסקופי יהיה על בסיס יומי לאורך תקופה ארוכה – כדאי לשקול לקנות מעמיס טלסקופי. במידה והנכם מחפשים מעמיס טלסקופי לשימוש זמני ולטווח קצר, השכרת מעמיס טלסקופי כמעט תמיד השיטה החסכונית.

  • תדירות השימוש במעמיס – כאשר הנכם משכירים מספר מעמיסים טלסקופיים בשנה, כדאי לשקול קנית מעמיס טלסקופי, מכיוון שעלות מצטברת של השכרת מעמיסים טלסקופים רבים, עשויה להיות גבוהה ולא חסכונית.
  • הוצאות נלוות/ שוטפות – בעת קניית מעמיס טלסקופי חשוב להתייחס לעלויות הקניה שלו, הוצאות אגרות וביטוחים, תחזוקה וכן הוצאות שוטפות. לעומת השכרת מעמיס טלסקופי, שכרוכה בתשלומים עבור עלויות השימוש, דלק ומפעיל.

מדוע לבחור בצ'פניק?

מקצועיות

חברת צ'פניק הינה חברה ותיקה ומובילה ביבוא ושיווק כלי צמ"ה מהמותגים המובילים בעולם מזה 50 שנה. אנחנו מספקים שירות בהתאמה אישית לאלפי לקוחות, החל ממפעילי ציוד פרטיים ועד לחברות הגדולות והמובילות במשק.

שירותי תחזוקה ותיקונים

לרשות לקוחותינו מוסך מוסמך עם צוות מקצועי המוסמכים לתת שירות למעמיסים טלסקופיים, טרקטורים ומלגזות. כלי צ.מ.ה שלנו מתוחזקים היטב על ידי אנשי מקצוע מוסמכים מהשורה הראשונה וניידות שירות שלנו הכוללות מכונאים מגיעים כמעט לכל מקום בארץ.

מגוון

אנחנו גאים בעובדה שיש ברשותנו את צי המעמיסים הטלסקופיים הגדול בארץ, מה שמאפשר לנו לספק ללקוח את הכלי המותאם בדיוק לצרכיו.

מחוייבות לשירות איכותי

שירות ללקוח הוא אחד מאבני היסוד של חברת צ'פניק. אנו מחוייבים לתת שירות מקצועי ואיכותי לכל לקוח ושואפים תמיד להשתפר ולהתחדש.

מחירים תחרותיים

אנו דואגים להעמיד לרשות לקוחותינו תמורה הולמת להשקעה בשירות שלנו.
פנו אלינו לקבלת הצעת מחיר.

מדריך לתחזוקת טרקטור חקלאי

חקלאים ומשקים בישראל מודעים לחשיבות הרבה בתקינות של כלי הרכב השונים המשמשים אותם ובראשם הטרקטורים החקלאיים. חלק מהיכולת ליהנות מאותם טרקטורים זמן רב, קשור לעובדה כי אלו זקוקים לתחזוקה מלאה ושוטפת.

נתונים שפורסמו על ידי אתר האינטרנט הישראלי Agrinews, מראה כי ב-2022 נרכשו בישראל כ-877 טרקטורים חדשים לחקלאות, כשכמות הרכישות מצביעה על מגמה חיובית מ-2021, בה נרכשו כ-831 טרקטורים המשמשים לחקלאות.

השימוש הרחב בטרקטורים חקלאיים בישראל, מדגיש כמובן את הצורך של חקלאים ובעלי משקים להכיר מקרוב כיצד ניתן לשמור ולתחזק את אותם כלים מסיביים ומשמעותיים. בכתבה שלפניכם ניגע במספר דגשים חשובים הנוגעים לתחזוקה נאותה של אותם טרקטורים.

מהו בעצם טרקטור חקלאי?

מדריך לתחזוקת טרקטור חקלאי

טרקטור למטעים מהווה כלי מרכזי ומשמעותי בתחום החקלאות ומשמש ככלי שמיש בכל שלבי הגידול. ביכולתו של כלי זה לגרור כלים אחרים ובהובלת ציוד לעיבודים ויבולים שנקטפו. טרקטורים חקלאיים שמישים ומשמעותיים הן במשקים חקלאיים רחבים וגם באלו הנחשבים לבינוניים וקטנים.

עריכת בדיקות תקופתיות בהתאם להוראות היצרן

כמו בכל כלי רכב, גם בטרקטורים חקלאיים (למאמר על סוגי טרקטרים) חשוב לערוך בדיקות תקופתיות רחבות בהתאם להוראות היצרן. ברוב הדגמים, בדיקה תקופתית מלאה של הטרקטור החקלאי צריכה להיערך בכל שישה חודשים.

בבדיקות תקופתיות אלו תיערך, בין היתר, בדיקה על ידי מכונאי שיבחן את הבלמים, כשבדיקה זו אמורה לכלול בדיקה יסודית ורחבה ובה גם בחינת יכולת מערכת הבלמים לבלום כל גלגל בנפרד. לצד זאת, יבחן המכונאי את ציריות הטרקטור (הציריות הינן חלק ממערכת ההנעה של כלי רכב ומטרתן להעביר את התנועה הסיבובית מהמנוע ותיבת ההילוכים אל הגלגלים עצמם), מהירות סיבובי המנוע ותפקוד של חלקים חיוניים אחרים.

לצערנו הרב, ישנם מקרים בהם חקלאים ומשקים רבים בוחרים לדחות או לפסוח על אותן בדיקות תקופתיות, הן בעבור חיסכון בהוצאות הטיפול והן בעבור הצורך התלותי והיומיומי שיש בטרקטור החקלאי.

התנהלות זו מובילה, בסופו של דבר, להעצמה של בעיות זניחות ופשוטות, כשאלו הופכות לבעיות שבגינן אותם חקלאים יצטרכו להשבית את אותם טרקטורים לזמן הרב ולשלם סכומים גבוהים יותר בשיקום וטיפול שלהם במוסכים וסדנאות שונים.

מניעת היווצרות חלודה

יצרנים בינלאומיים המתמחים בייצור של טרקטורים לחקלאות מודעים לעובדה כי מדובר בכלי רכב המיועדים להתמודד עם מפגעי מזוג אוויר שונים, בין אם מדובר על טמפרטורות קצה של חום וקור ובחשיפה למשקעים ולחות רבה.

חשיפה למשקעים ולחות רבה של טרקטור חקלאי עלולה להוביל לפגיעה בחלקים מסוימים בטרקטור. על מפעילי הטרקטור להיות רגישים ומודעים לאותם חלקים המועדים לצבירה של חלודה, דוגמת ברגים וצירים.

שימוש בחומרים נוגדי חלודה ובשימון החלקים השונים בשמן יאפשרו לאותם חלקים קטנים וחיוניים להימנע מבלאי ושחיקה. במרחב הדיגיטלי ניתן למצוא סרטונים ומאמרים רבים העוסקים בתחזוקה נאותה של חלקים המועדים לחלודה, כשההמלצה לאותם מפעילים להכיר וליישמם דרך קבע.

שימוש בחלקי חילוף מקוריים?

העבודה האינטנסיבית והיומיומית בטרקטורים חקלאיים תוביל, בסופו של דבר, לצורך בהחלפה של חלקים שונים שנשחקו ונוצלו עד תום. במקרים אלו, חקלאים ומשקים רבים, יצטרכו להחליט האם לרכוש חלק חילוף מקורי, או יש וכדאי להסתפק בחלק חילוף שאינו מקורי או כזה המוגדר כיד שנייה.

המקור להתלבטות האם לרכוש חלק חילוף מקורי, נוגע כמובן למחיר הגבוה של חלקי חילוף מקוריים לעומת התחליפים שניתן למצוא בשוק חלקי החילוף לטרקטורים. מדובר, לרוב, בהפרשים משמעותיים המובילים חלק מהחקלאים והמשקים לא לעמוד בפיתוי ולהעדיף לרכוש חלקי חילוף שאינם מקוריים.

הבחירה בחלקי חילוף מקוריים, על אף עלותם הגבוהה, יש בה להבטיח את המשך כשירות הטרקטור החקלאי ומבטיחה כי בחרתם לתחזק את כלי העבודה שלכם באופן ראוי שיאפשר לכם שקט נפשי והידיעה כי לא נכונו לכם תקלות בלתי צופיות בהמשך.

ציוד מכני הנדסי (צ.מ.ה)

ציוד זה ידוע גם בכינוי צ.מ.ה. כינוי זה מאחד בתוכו את כל הרכבים אשר נועדו לעבודות בנייה או הנדסה אזרחית.

אילו עבודות מבצעים רכבי ציוד מכני הנדסי?

מבין מגוון עבודות ההנדסה שעושים הרכבים הללו נתן למנות: עבודות בנייה, עבודות חפירה, רכבי הובלה, רכבי העמסה, עבודות עפר, סלילת כבישים ועוד.

אילו רכבים נכללים תחת ציוד מכני הנדסי?

יש מגוון רחב של רכבים אשר נכללים תחת אותה הקטגוריה. בין היתר גם: טרקטורים, מלגזות, עגורנים, משאיות, מחפרים, דחפורים, מפלסות, מערבול בטון ועוד.

מה מייחד רכבי ציוד מכני הנדסי?

כל אותם הרכבים מאפשרים לבעליהם להעזר בהם לצרכי העסק שלהם. בעיקר לצרכים של בנייה והריסה של מבנים, רחובות כבישים ושבילים. לכל אותם הרכבים יש מכשור יקר המייחד אותם. לאותם רכבים יש ציוד מכני בעל ערך רב שנוטה להשבר.

איזה ביטוח רוכשים לרכבי ציוד הנדסי כבד?

לאותם רכבים יש פוליסות ביטוח רכב מיוחדות אשר בדרך כלל עולות כסף רב בהשוואה לפוליסות לרכבים רגילים. לאותם רכבים גם ביטוח שבר מכני בשל הרס או שבר של הכלי המכני (המערבל, הכף, המנוף ועוד).

ציוד הרמה

עד לשנים האחרונות לא ניתן היה לשכור לתקופות קצרות ציוד הרמה, כמו לדוגמה מנופים המותקנים על רכבים או מנופים נייחים, מלגזונים או מלגזות. לכן, כדי לעשות שימוש בציוד הרמה מסוגים שונים, צריך היה לשכור את שירותיהן של חברות המחזיקות בציוד זה או לרכוש את הכלים השונים הנכללים תחת הגדרת המטריה הרחבה הזו. כיום לעומת זאת, ניתן לבחור באפשרות הקלה, היעילה, החכמה והחסכונית ופשוט לשכור את הציוד, לעשות בו שימוש ולהחזיר אותו לחברה המשכירה.

באילו מצבים עדיף לשכור ציוד הרמה?

מומלץ לשכור ציוד הרמה בכל פעם שמדובר בפרויקט זמני או חד פעמי. כך, לדוגמה, ישנם פרויקטים בענף החקלאות כמו למשל נטיעה של מטע תמרים או קטיף, המתרחשים אחת לשנה או מספר שנים, המצריכים עבודה עם ציוד הרמה. אם מדובר במשק חקלאי קטן יחסית, הרי שאין שום סיבה בעולם שיישא בהוצאות הרכישה של כלים יקרים ולכן מומלץ כי בעל המטע ישכור את הכלים הדרושים לו.

בנוסף לכך, שכירת ציוד היא הפתרון הנכון כאשר מעוניינים להתנסות בפרויקט מסוים או בכלי מסוים לפני הרכישה. מאחר שעלות רכישת הכלים השונים המשמשים להרמת משאות כבדים מהווה הוצאה משמעותית ביותר, הרי שבחירה בכלי הלא נכון עשויה לגרום להוצאה גדולה של כסף לחינם.

כלים שונים המשמשים להרמה יכולים לסייע רבות גם במעברים של מפעלים או בתים גדולים, בשינוע של ציוד כבד (כמו לדוגמה פסנתרים או רהיטים מסיביים) לקומות גבוהות במבנה ועוד.

כיצד ניתן לבחור בחוכמה את ציוד ההרמה?

על מנת שתוכלו לבחור בחוכמה את ציוד ההרמה המתאים לכם ביותר, ראשית עליכם לאפיין את הצרכים שלכם באופן המפורט ביותר האפשרי. נסו להבין אילו משקלים תצטרכו להרים ולאיזה גובה, מהם תנאי השטח באזור שבו יצטרכו הכלים השונים לעבוד, האם מדובר במחסן עם מעברים צרים או באתר בנייה ועוד. ככל שתוכלו לאפיין את הצרכים שלכם בדרגת פירוט גבוהה יותר, כך תוכלו להתאים את הכלים לפרויקט בצורה מדויקת יותר.

לקבלת פרטים נוספים על ציוד הרמה, אתם מוזמנים ליצור קשר עם אנשי המקצוע המומחים של חברת דוד צ'פניק ובניו בע"מ.

דילוג לתוכן