דברים שכדאי לדעת על מלגזות חשמליות

דברים שכדאי לדעת על מלגזות חשמליות

השימוש הרחב במלגזות חשמליות במגוון רחב של תעשיות, מוביל לשאלה מה בעצם מייחד את אותן מלגזות לעומת מלגזות אחרות, כשמענה לשאלה זו מאפשר להבין לעומק את יתרונותיהן.

אנו בצפניק מודעים לצורך הגובר של תעשיות בישראל ובעולם במלגזות חשמליות, כשבאתר האינטרנט שלנו ניתן ליהנות ממלגזות חשמליות מהחברות הבינלאומיות המובילות בעולם.

הביקוש הרחב למלגזות חשמליות בתעשיות השונות קיבל ביטוי במחקר שנערך על ידי grandviewresearch.com, כשהנתונים מצביעים כי בשנת 2020, שנה בה נגיף הקורונה היכה בחוזקה בתעשיות רבות ברחבי העולם, סך המכירות של מלגזות חשמליות בארה"ב הגיע לסכום של 5.5 ביליון דולרים, כשבשנת 2021 הסכום הגיע ל-5.8 ביליון דולרים.

המחקר של grandviewresearch.com מעריך כי בשנת 2022 גודל שוק המלגזות העולמי נע סביב סכום של 39.15 ביליון דולרים, כשהערכות המחקר מצביעות על קצב צמיחה שנתי של 14.9% בין 2023 ל-2030.

תחזוקה זולה של מלגזות חשמליות לעומת מלגזות אחרות

כפי שכבר הבנתם מכתבות קודמות שלנו, תחזוקתן של מלגזות חשמליות מהווה תחזוקה זולה, קלה ופשוטה יותר.

מדובר על מלגזות בהן קיימים פחות חלקים נעים לעומת מלגזות דיזל ודומיהן. צמצום החלקים הנעים במלגזות אלו מקל על התחזוקה שלהן לאורך זמן, מפחית את הסיכונים לתקלות חוזרות ונשנות ובכך נהנות אותן תעשיות, שבחרו במלגזות חשמליות, מזמני השבתה נמוכים, כשמנגד אותן מלגזות מאפשרות ביצוע גבוה של יעילות לאורך זמן.

מלגזות חשמליות ידידותיות לסביבה

מלגזות חשמליות מהוות כלי צמ"ה ידידותי לסביבה וזאת למול העובדה כי מדובר בכלים שאינם מייצרים פליטות מזיקות הפוגעות, בראש ובראשונה, במערכת הנשימה של העובדים בתעשיות השונות.

שימוש במלגזה חשמלית, מהווה בעצם תחליף למלגזות המונעות בדיזל או גז. בכך נמנעות התעשיות גם מיצירת פסולת של נוזלים (דוגמת נוזלי קירור) ושמנים, כשאלו לבדם מזיקים לסביבה ולבטח לעובדים במקום.

שקט תעשייתי במלוא מובן המילה

אחד מהאתגרים הרבים בתעשיות השונות בישראל וברחבי העולם, הוא הרצון ליצור סביבת עבודה כמה שיותר שקטה, לבטח כשמדובר בסביבת העבודה בה נמצאים העובדים במקום בין 8 ל-12 שעות מידי יום.

חלק מהאפשרות לעמוד באותו אתגר מתאפשר באמצעות שימוש בצי של מלגזות חשמליות. אלו, בצורה מובהקת, נחשבות לכלים שקטים יותר המפעילים צליל זמזום נמוך, שרחוק מלהיות צליל שיש בו להוביל לפגיעה במערכת השמיעה של העובדים.

רמות נמוכות של רעש, המתאפשרות באמצעות שימוש נבון במלגזות חשמליות, מסייעות רבות גם בהפחתת רמת העייפות של העובדים, מקלה משמעותית על התקשורת בינם ומאפשרת, במקרים אחרים, לשמוע בצורה נוחה וקלה אותות גיבוי וצופרי אזהרה המופעלים במצבי חירום.

מלגזות בטיחותיות יותר

סיבה נוספת שמביאה תעשיות ישראליות רבות לבחור במלגזות חשמליות נוגעת להיותם של כלים אלה בטיחותיים יותר.

למלגזות חשמליות אין מכלי דלק. הדבר מפחית באופן משמעותי את הסיכון להיווצרות של דלקות בחללי תעשייה שונים, לבטח אם אותם חללים סגורים או סגורים למחצה.

חשוב לציין, שגם סוללות חשמליות הקיימות בכלי צמ"ה שונים ובתוכם מלגזות חשמליות, מהוות חפץ דליק. עם זאת, מדובר בחפץ ש"תרומתו" לדלקה נמוכה יותר ממכלי הדלק, כשכיום במלגזות חשמליות רבות, מיקום הסוללה מוגן ומוסתר באופן שמפחית משמעותית את "תרומת" הסוללות להתרחבות הדלקות.

יכולות תמרון גבוהות ואיכותיות יותר

במרחבי תעשייה צפופים קיימת חשיבות רבה בבחירת של צמ"ה בעל יכולות תמרון גבוהות ואיכותיות. בעבר, נאלצו תעשיות רבות לוותר על שטחי עבודה ואחסון וזאת בכדי לאפשר שימוש במלגזות מסיביות שיכולת התמרון שלהן מוגבלת.

כניסתן של המלגזות החשמליות מאפשר בעצם מהפכה של ממש בכל הנוגע לשיפור ביכולות התמרון של מלגזות. אותן מלגזות, שהן ברמה הפיזית קטנות יותר לעומת קודמיהן, מצטיינות ביכולת תמרון גבוהה, המקבלת ביטוי ביכולת לעבור בקלות במעברים צרים, ברדיוס סיבוב הדוק וצר יותר, במרכז כובד נמוך וביציבות גבוהה גם בעת העברה של כבודה רחבה.

היכולת ליהנות ממלגזות חשמליות בעלות יכולת תמרון גבוהות, הוביל תעשיות רבות לא רק ליעילות אופן עבודתן ברמה היומיומית, אלא גם להצליח ולמקסם בצורה גבוהה יותר את חלל העבודה שלהם, לבטח כשמדובר ביכולת לאחסן ולשנע יותר ציוד באותם חללים.

דילוג לתוכן