איך מתחזקים מלגזות חשמליות?

תחזוקת מלגזות חשמליות

כלי צמ"ה שונים, המהווים כלים מסיביים בהם עושים שימוש יומיומי במרחבי תעשייה שונים, מצריכים תחזוקה מקיפה וראויה, כשתחזוקה זו מאפשרת לאותם כלים לפעול באופן ראוי לאורך זמן ומבטיחה כי אותם כלים אינם מסכנים את מפעיליהם.

אחד מכלי הצמ"ה המשמעותיים והמרכזיים, בהם עושים שימוש בתעשיות רבות בישראל, הן המלגזות, כשכיום ניתן לראות שימוש רחב במלגזות חשמליות. אלו נחשבות למלגזות מהדור החדש, כשגם אלו מצריכות תחזוקה ראויה לאורך זמן.

בצ'פניק תוכלו ליהנות ממבחר מלגזות חשמליות מחברות בינלאומיות מובילות. ברכישה של אותן מלגזות חשמליות, לוקחים על עצמן תעשיות שונות את האחריות לתחזוקה נאותה שלהן, כשהיצרניות עצמן מספקות לרוכשים את המידע הרלוונטי לתחזוקה ראויה ומלאה.

תחזוקה שגרתית בהתאם להוראות היצרן

הבסיס לתחזוקה נאותה של מלגזה חשמלית מתחיל מתחזוקה שגרתית שלה, כשזו צריכה להיעשות בהתאם להוראות היצרן.

תחזוקה שגרתית של מלגזה חשמלית מתחילה מסדרת בדיקות שיש לערוך בתחילת יום עבודה. בדיקות אלו כוללות בדיקה של מערכת ההיגוי, תקינות דוושות הרגל, מערכת התאורה, המראות, מגבים, הצופר ומערכת המחוונים והשעונים. בדיקות שגרתיות נוספות ומשמעותיות יותר כוללות בחינה של מערכת ההרמה ותקינות הצמיגים.

במידה ואותן בדיקות שגרתיות מצביעות על תקלה כלשהי, יש לדאוג לתיקונן המלא בטרם נתפנה לעבודה עם המלגזה. ביצוע התיקון חשוב ומשמעותי בכדי להימנע ממצב בו התקלה מתרחבת וממקרים שאותה תקלה, הנחשבת ל"קטנה ומזערית", עלולה להוביל לפציעה או פגיעה בעובדים.

תחזוקה נכונה בטעינת הסוללה

היבט חשוב ומשמעותי בתחזוקת מלגזה חשמלית נוגע לטעינה נכונה וראויה של הסוללה, כשגם כאן קיימת חשיבות רבה בטעינת הסוללה על פי ההוראות המדויקות של היצרן.

לאותן סוללות חשמליות יש מספר מחזורים, מה שאינו מאפשר לנו להטעינן באופן שרירותי, אלא להתמיד בטעינה בהתאם ללוח הזמנים שלה. טעינת סוללת המלגזה באופן שרירותי ונוח לנו יוביל לקיצור חייה בצורה משמעותית.

ברוב המלגזות החשמליות, כלל האצבע הוא בטעינה שלהן לאחר כשמונה שעות עבודה רציפות ובמקרים בהן הסוללה ריקה מ-30% ומטה. נקודה נוספת וחשובה היא בהטענת הסוללה עד הגעתה ל-100%.

דבר נוסף וחשוב בנוגע לתחזוקה נאותה של הסוללה, נוגע להימנעות ממצבים בהם הסוללה ריקה לאורך יום אחד ויותר מכך. מקרים אלו עלולים להוביל להתפתחות של סולפטציה – מצב בו לוחות המצבר גורמות לאטימות לוחות היונים ולהפסקת יצירה של אנרגיה חשמלית.

את טעינת הסוללה יש לבצע בסביבה קרה של 15 מעלות צלזיוס ופחות מכך. בחללי תעשייה סגורים או סגורים למחצה חשוב לדאוג לחלל המספק טמפרטורות אלו ומאפשר טעינה תקינה של הסוללה.

הקפידו על טיפולים שגרתיים בזמן

כפי שאנו מכירים את החשיבות בביצוע טיפולים בזמן לרכבים הפרטיים שלנו, הדבר בהחלט מקבל משנה תוקף בכל הנוגע לתחזוקה ראויה של מלגזות חשמליות. עם רכישתן של אותן מלגזות ייקבעו גם זמני הטיפול שלהם, כשעליהן חשוב להקפיד.

הקפדה על טיפולי תחזוקה שגרתיים בזמן הינה קריטית. במרחבי תעשייה שונים קיימת בחלקם רעה חולה, בשל הרצון להמשיך ולספק תפוקה יומיומית, ובכך נוצרים מצבים בהם פוסחים או דוחים במספר חודשים טיפולי תחזוקה משמעותיים שיש לבצע לאותן מלגזות חשמליות.

הימנעות מטיפול שגרתי בזמן של אותן מלגזות חשמליות, יוביל בסופו של דבר לפגיעה משמעותית בהן בהמשך, כשאלו יושבתו או שיש ותפוקתן תפחת באופן דרסטי. במקרים בהן אותן מלגזות יושבתו, הדבר יוביל לפגיעה רחבה יותר בתפוקה היומיומית ולהוצאות כספיות רחבות יותר בעבור תיקונן.

על מנת לאפשר תחזוקה בזמן של צי המלגזות החשמליות, על קציני העבודה במרחבי התעשייה השונים לבנות מערך תחזוקה מדורג של אותן מלגזות. מערך שיאפשר טיפול תחזוקתי בזמן הראוי, אך באופן שיצמצם למינימום את הפגיעה בתפוקה היומיומית.

דילוג לתוכן